1

Onderwerp: wie weet hoe ik knalpaars kan krijgen???

Ik wil graag een mooie paarse kleur (ala kitsch kitchen kleuren) ik heb wel wisteria, cyclaam , violet. Maar volgens mij is dit niet echt het paars dat ik bedoel. Heeft iemand ervaring met het mengen van kleuren, b.v. wat blauw of groen erdoor???

2

Re: wie weet hoe ik knalpaars kan krijgen???

nardy schreef:

Ik wil graag een mooie paarse kleur (ala kitsch kitchen kleuren) ik heb wel wisteria, cyclaam , violet. Maar volgens mij is dit niet echt het paars dat ik bedoel. Heeft iemand ervaring met het mengen van kleuren, b.v. wat blauw of groen erdoor???

Paars is 1 van de moeilijkste kleuren om te maken, in kleine hoeveelheden proberen en onthouden wat je toegevoegd hebt...maar knallende kleueren zijn zowiezo moeilijk te maken....

I believe in Sandy Claws

3

Met rood en blauw kom je een eind hoor, daar maak ik de mooiste paars-combi's mee :Y Ik begin dan met lila en ga dan in de weer met een beetje rood, beetje blauw...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Toen ik h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Op de foto lijkt het trouwens ook wat blauwer zie ik nu :s , in het echt was het donkerpaars :Y

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Als ik de violet van Wilton gebruik krijg ik inderdaad vrij donker en 'saai' paars. Maar als je daar wat roze doorheen mengt krijg je een (vind ik) mooiere kleur paars. Wat warmer. Ik heb er helaas geen voorbeeld van liggen, maar probeer het maar eens uit op een klein stukje anders.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

7

eventueel een beetje rood er tegenaan en een piep klein beetje zwart.

Bij sommige zwarte kleurstoffen, zie je dat bij toevoegen van te weinig kleurstof niet grijs maar een donker paars ontstaat.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.