Onderwerp: Mega gitaar
Een vriend van ons werd 40 en die ging een groot feest geven, of ik een taart voor 80-90 personen wilde maken. Natuurlijk, hoe moeilijk kan dat zijn. Hij had niet veel wensen, mocht gewoon de uitnodiging namaken, dus gewoon een grote vierkante taart, maar nee hoor, dat vond Bien te gewoontjes. Hij is een grote fan van Status Quo, dus ik zou wel even de gitaar van een van de bandleden maken.
Vrijdag de hele dag bezig geweest met taarten (7) bakken en zaterdagochtend om 9 uur begonnen met op maat snijden, vullen en decoreren. Het nadeel met zo'n grote taart en rare vorm, er is geen plek voor in de koelkast, dus je kan niet veel van te voren voorbereiden en je gevulde taart in de koelkast opstijven is er ook niet bij.
Om half 6 was ik klaar en het feest begon om 7 uur. Ik heb 8,5 uur achter elkaar eraan gewerkt en ik zal jullie al het drama besparen, maar zoiets groots is haast niet te doen in een gewone keuken.
Maar....het was een groot succes en ik kreeg ook nog het compliment van een kenner, dat de taart beter smaakte dan de taarten van Dunya en dat is een gerenomeeerde zaak in Rotterdam. Complimenten moet natuurlijk eigenlijk naar Inge, aangezien zij van die goede ingredienten verkoopt
taart was 46 x 133 cm
Bijkomend verhaal,ik dacht alleen maar een ochtend bezig te zijn en 's middags aan de taarten voor zondag kon werken, maar nee, toen ik 's avonds van het feest thuis kwam, stond me nog het een en ander te wachten,maar dat is voor het volgende topic