1

Onderwerp: kan iemand mij helpen aan een idee?

Ik moet dit weekeind een taart maken voor een man maar ik heb geen enkel idee. Hij wilde graag een witte basis (dus dat wordt MMF) met daarop felle kleuren. Maar hartjes of bloemetjes lijkt me nou niet zo leuk. ik weet ook geen specifieke hobby's hij houd niet van voetbal een bepaald biermerk en met een borsten of billen taart hoef ik ook niet aan te komen. Eigenlijk moet hij dus leuk maar redelijk neutraal worden.
Heeft iemand voor mij een idee of verwijzing naar een bepaalde foto. Ik heb al geprobeerd met de zoekfunctie maar daar werd ik niet wijzer van. Ik heb door omstandigheden 7 maanden geen taart kunnen maken dus ik moet weer even op gang geholpen worden.

2

Re: kan iemand mij helpen aan een idee?

Erk schreef:

Ik moet dit weekeind een taart maken voor een man maar ik heb geen enkel idee. Hij wilde graag een witte basis (dus dat wordt MMF) met daarop felle kleuren. Maar hartjes of bloemetjes lijkt me nou niet zo leuk. ik weet ook geen specifieke hobby's hij houd niet van voetbal een bepaald biermerk en met een borsten of billen taart hoef ik ook niet aan te komen. Eigenlijk moet hij dus leuk maar redelijk neutraal worden.
Heeft iemand voor mij een idee of verwijzing naar een bepaalde foto. Ik heb al geprobeerd met de zoekfunctie maar daar werd ik niet wijzer van. Ik heb door omstandigheden 7 maanden geen taart kunnen maken dus ik moet weer even op gang geholpen worden.

Hmm..man die niet van vrouwen, voetballen of bier houdt........misschien een meer kunstzinnig motief kiezen, Rietveld misschien ? Misschien houdt hij van games, of films/bioscoop........aparte intichting in zijn huis of een beeld, schilderij, trend waar hij wel naar neigt?

I believe in Sandy Claws

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (17-09-2007 12:51)

Rechthoekige taart bekleden alsof er een overhemd omheen zit met een stropdas in felle kleuren ?

http://thepartyworks.com/images/product_images/medium/shirt-tiecake_med.gif

of deze als ie geen stropdassen draagt:
http://image30.webshots.com/466/7/83/39 … soJ_ph.jpg

Of een mooie cadeau taart met strik erop!!!

5

Ze hebben ook geen hond ofzo? Dat je een hondenmandje kan maken?
Geen speciaal beroep?
Iets met een computer --> muismat met muis
schilder: een kwast
leraar : een klas

leuke vakantie die ze hebben gemaakt?

6

wat dacht je van mondriaan?

http://www.devalk.com/kunstenaars/mondriaan/mondriaan3.jpg

7

ik ga voor Neeltjes idee! lijkt mij super!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

nou vind dat overhem wel heel erg gaaf om aan een man te geven zeg. leuk

9

Ja dat overhemd vindt ik ook helemaal super. Hij draagt voor z'n werk altijd een pak en stropdas. Nu alleen nog een rechthoekige vorm kopen. Bedankt voor de ideeen en meer zijn natuurlijk altijd welkom.

10

haha..mondriaan...was ook meteen mijn eerste gedachte...maar die stropdas is ook echt heel erg gaaf

11

nnicole, hoe maak je die kraag zodat hij blijft staan?

12

Erk schreef:

hij houd niet van voetbal een bepaald biermerk en met een borsten of billen taart hoef ik ook niet aan te komen.

Toen ik dit las, dacht ik meteen aan iets buitenaards (sf), want deze man MOET van een andere planeet komen.....

Maar eerlijk gezegd, vind ik de stropdas wel toepasselijker. Dat hemdje ziet er keurig gesteven uit.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

13 Laatst bewerkt door Lara M. (17-09-2007 18:52)

Ria (M.C.) schreef:
Erk schreef:

hij houd niet van voetbal een bepaald biermerk en met een borsten of billen taart hoef ik ook niet aan te komen.

Toen ik dit las, dacht ik meteen aan iets buitenaards (sf), want deze man MOET van een andere planeet komen.....

Haha mijn man vindt deze dingen dus ook allemaal niks :-D maar die zou inderdaad een SF-taart geweldig vinden....Ik denk trouwens dat ie wel van deze planeet is hoor, al hoewel soms heb ik wel eens een twijfeltje :+ :lol:

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

14

nnicole, behalve die kraag snap ik eigenlijk ook niet zo goed hoe je die stropdas zo hebt gemaakt. Kun je wat uitleg geven

15 Laatst bewerkt door nnicole1234 (17-09-2007 21:20)

haha...ik heb m niet zelf gemaakt hoor...is van het web geplukt ;)

Er is hier op het forum wel iemand die eens een overhemd taart heeft gemaakt maar ik weet zo even niet wie.
Misshien kun je haar via de zoekfunctie opsporen of weet iemand het zo ??

Op zich lijkt het me niet zo moeilijk. Gweoon fondant met wat tylose er in en dan dubbelgevouwen zodat het een kraag lijkt. Als je die laat drogen kun je m er zo los op leggen.
En de stropdas is ook gewoon in model snijden van een lap fondant of marsepein met onder de knoop een balletje marsepein.

ohh..als je zoekt op overhemd zijn er zelfs meer die er een gemaakt hebben :o

16

Ik had laatst ook zo'n "probleem". Ik heb er een kadotaart van gemaakt, wit met zwart. Leek me wel mannelijk genoeg :) hoewel de bloemetjes beter iets anders hadden kunnen zijn... maar dat bedacht ik me pas toen de bloemetjes er al op geplakt zaten :s
Kijk zelf maar:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBFWYTSN.jpg

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

17

Ja, die overhemden zijn toen met vaderdag veel gemaakt! Heb zelf voor een man wel eens een cirkel patroon met allerlei schutkleuren gedaan, soor camouflage. Je kunt je ook laten inspireren door een patroon op een shirt of schoen, geloof me, die zijn vaak heel leuk!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl