1

Onderwerp: Help Kleuren!

Dames ik weet het echt niet meer!Ik heb de Wilton Icing Color Kit 12 x 14gr.
Maar net begonnen met kleuren maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar om Rood en Orange te krijgen voor mijn Bumba taart!
Echt heel veel sateprikkers verspeeld maar het blijft heeeeeel licht!
HELEEPPP!

De andere kleuren heb ik nog niet geprobeerd hoor!

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Help Kleuren!

Als ik felle kleuren wil maken en een wat grotere hoeveelheid wil kleuren, gebruik ik meestal de achterkant van een theelepeltje om in de gelpot te dopen, want anders schiet het idd niet zo op met die sateprikkers.....

Verder is marsepein vaak beter fel te kleuren dan fondant. En een nachtje laten liggen wil ook nog wel eens helpen, dan wordt de kleur ook nog intenser zeg maar. Wil dat allemaal toch niet lukken, denk dan eens aan voorgekleurde fondant uit de webshop, werkt erg makkelijk.

Succes met de volgende poging!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3 Laatst bewerkt door Elisa (17-09-2007 07:59)

Maar mijn potje is volgens mij 3 kwart op! hihi

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

4

Als je fondant gebruikt zou je kunnen proberen er wat marsepein door te kneden, dat neemt de kleur veel beter op, als je dat in huis hebt tenminste.
Zelf gebruik ik voor felle kleuren altijd marsepein, dan kun je inderdaad toe met de prikkertjes methode.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Ik  heb precies zelfde probleem. Mijn kleuren zijn altid zooo licht.Kan nooit echt een mooie felle kleuren krijgen zoals ik hier regelmatig zie. :( .. Half potje rood en hij blijft roze... Ik gebruik altijd half marcepein half fondant

6

Ik gebruik van die plastic koffie roerdertjes om te kleuren...en altijd 3:1 marsepein en moet zeggen dat het tot dusver altijd goed gelukt is om te kleuren...

7

uik gebruik altijd de vloeibare kleurstof, ideaal, alle kleuren te krijgen ,1 druppeltje is al genoeg

Veel taart plezier

8

Hoi,

Ik kleur het altijd 3 dagen van te voren. zodat de kleur goed kan trekken. Rood daar heb ik ook moeite mee, maar ik merk als je het op de dag zelf doet vooral die kleur dat het dan niet echt rood is en doordat je het een paar dagen van te voren doet kan de kleur met de marsepein / fondant goed tot rust komen en vaak trekt het dan beter in.

Wat betreft de Bumba gebruik ik Golden Yello van Witlon gel,en ook maar heel klein beetje van mijn theelepeltje.

Succes.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl