1

Onderwerp: Mijn eerste taart

Eerste gedecoreerde taart en eerste topic hier op het forum!
groetjes bien

http://brick15.hyves.org/107700001-107750000/107727501-107727600/107727596_5_MKno.jpeg

2

Re: Mijn eerste taart

Zeer netjes hoor, zeker voor een eerste vind ik hem superknap!
Dat cars weet wel wat h

3

Zo die glimt je tegemoet, maar dat zal wel door de foto komen ;) ! Bliksem is heel lastig om te puzzelen, maar dat heb jij heel goed gedaan en je letters heb je ook keurig uitgesneden! Een goed begin dus!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Hoi,
Ik heb hem niet gepuzzeld hoor, alleen uitgesneden en helemaal nageverfd met kleurstoffen gemixt met alcahol. Daardoor glimt tie waarschijnlijk ook, zijn namelijk allemaal glanspigmenten die vond ik mooier dan de basiskleuren.

Ja dat is een echte disney tafelkleed, vrolijk he?
groetjes bien

5

Hartstikke goed. Ik dacht ook dat ie gepuzzeld was. Heb je er met schilderen geen last van dat kleuren uitlopen of in elkaar overlopen?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

6 Laatst bewerkt door Bientje (16-09-2007 17:19)

Nee als je de verf op precies de goede dikte aanmaakt (papje) met een kwastje gaat het perfect. De volgende keer ga ik het met water proberen want de alcahol gemengd met het paars gaf nogal een rottige geurtje af....denk "rotte eieren"!
Ik heb de tekening van cars op het fondant gelegd en toen de lijnen een beetje met een mesje overgetrokken en nageschilderd.

Oh ja ik heb een dubbelle laag biscuit gebruikt en daartussen een mengsel van chocolademousse potje en gebroken bokkepootjes gebruikt. Om de taart heen heb ik slagroom gemixt met chocola gespateld en daarin weer die bokkepootjes gedrukt.

En het moeilijkste vond ik de fondant erom heen leggen, dan is niet helemaal gelukt dus daar heb ik wel wat aan moeten puzzelen. Ik kreeg de lap niet groot genoeg zonder te breken om hem er in

7

Mooi hoor :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Heel leuk geworden :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Knap geverfd hoor!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

10

Bien, mijn hemeltje... helemaal geverfd? Wat ontzettend knap... geweldig!

Heerlijk ook om je beschrijving te lezen...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

11

Een eerste ....knap hoor ik deed het je niet na!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

12

Lekkere felle kleuren!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

13

mooi zeg en geverfd ppfff lijkt me een hele klus!

14

Bedankt voor de reacties maarre valt best mee hoor dat verven lijkt mij stuk makkelijk dan dat puzzelen wat jullie allemaal doen. Stukje uitsnijden, stukje plakken weer een klein stukje uitsnijden, blijft plakken aan de ondergrond...shit! balletje uitrollen weer uitsnijden.......papiertje ervan af trekken, papiertje komt er niet helemaal vanaf, pielen met je nagel, gat in je puzzelstukje, proberen mooi te maken, mislukt natuurlijk en dan begint het hele verhaal weer opnieuw....

Nou ik denk dat ik het bij verven hou!
x