1

Onderwerp: puzzelplaatje en kleverige fondant

Mijn man is vandaag jarig en als duivenmelker wilde ik een puzzelplaatje van een duif maken. Puzzelplaatje vind ik voor de 2e poging nog wel aardig gelukt, maar het uitrollen van het fondant is 1 kleverige boel geworden. Heel jammer, want ik had het toch iets anders in mijn hoofd.

Gevuld met bbr en aardbeienvlaaivulling

http://i2.photobucket.com/albums/y5/bikkel16/gebak001.jpg

tips zijn welkom! marleen

2

Re: puzzelplaatje en kleverige fondant

Je duif is in ieder geval heel erg goed gelukt :Y, heel mooi gemaakt! Jammer inderdaad van de onderlaag. Waar rol je op uit? Zelf rol ik uit op doorzichtig tafelzeil en dat gaat super makkelijk, het voordeel is dat je de lap met tafelzeil en al op de taart kunt leggen en dan het tafelzeil eraf halen (onder wordt dus boven). Je hoeft de hele lap dan niet op te tillen en dat scheelt een hoop ergernissen (scheuren bijvoorbeeld). Succes en al doende leert men ;)!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

3

Re: puzzelplaatje en kleverige fondant

Voor een duivenman moet dit goed zijn en die kijkt toch alleen naar de duif zelf... Maar jammer van de basislaag, je krijgt er zo'n *&^%$#()*^% van....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Re: puzzelplaatje en kleverige fondant

Wauw! wat een mooi gepuzzelde duif!

Jammer van de ondergrond...Wat voor fondant is het? Soms wil het helpen om wat extra poedersuiker erdoor te kneden. Heb je soms vloeibare kleurstof gebruikt? Dat wordt wel vaak kleverig, kleurgel werkt fijner.

Evengoed is het eindresultaat mooi hoor.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Re: puzzelplaatje en kleverige fondant

je puzzelplaatje is top hoor en ja van kleverig spul heb ik ook deze week mn buik volgehad, grr h

6

Re: puzzelplaatje en kleverige fondant

Hm... de duif is prachtig... en meer dan wat er door mijn voorgangsters al is geroepen kan ik niet zeggen...

Je hebt 'm trouwens lekker gevuld met die aardbeitjes... :Y

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl