1 Laatst bewerkt door Tessa (14-09-2007 13:47)

Onderwerp: b.creme onder vulling en choclaagje?(spoed!)

Hallo,

Ik heb gister mijn biscuit gebakken en wil nu gaan vullen.
1e laag met de aardbeimousse en 2e laag met bbroom.
En onder 1 van deze lagen wil ik(zoals ik ergens op de site heb gelezen)
Zo'n laagje chocola doen voor het knapperige effect.
Nu vraag ik mij alleen dringend af (want kan zo over 30 min beginnen.)
Of ik hieronder en onder de ander vullingen 1st een laagje botercreme moet smeren over het biscuit i.v.m intrekken van de vulling of de chocola
Wie o wie kan mij snel even antwoord geven.

Oh ja en als mijn taart compleet af is hoe kan ik hem dan het beste bewaren in de kolekast ik heb geen tartdoos of zoiets kan ik hem dan in een plastictas of zo doen
Tips????????????????

Liefs,Tessa

2

Re: b.creme onder vulling en choclaagje?(spoed!)

ik sauceer de biscuit en smeer er dan de chocolade dun op uit (zoals choco op je boterham) en zet dit een paar minuutjes in de diepvries zodat het lekker hard wordt en daarna doe ik mijn vulling erop en daarna afsmeren met bc en dan versieren!

succes

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

dus het is niet nodig om eerst een laagje bc te smeren.

als het marsepein is, dan zet ik hem zo zonder ingepakt te zijn in de koelkast, met fondant heb ik nog niet zoveel ervaring.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4 Laatst bewerkt door Tessa (14-09-2007 13:56)

Ok Katleen thanx tot zover.
Maar let op nog een vraagje(2).
Wat bedoel je met sauceren
en waarom doe je wel een laag bc erboven op dan??
Beginner sorry!!!!
En helaas ik heb fondant zal je altijd zien hopelijk dat iemand ander er ervaring mee heeft.

Groetjes,Tessa

5 Laatst bewerkt door Jozien (14-09-2007 14:18)

gewoon chocola opgieten en uitsmeren. In de koelkast om hard te laten worden voor je de volgende laag erop doet. Daarna verder vullen. Botercreme ertussen hoeft niet!

Groetjes en veel plezier!

Jozien.

PS: Oh ja over het bewaren als hij af is: Met deze vullingen moet je taart in de koelkast worden bewaard. Ik doe hem meestal losjes in een plastic zak in de koelkast als ik geen doos heb. Zorg wel dat de zak zo min mogelijk tegen je fondant komt, want je loopt het risico dat er dan condens wordt gevormd aan de binnenkant van het plastic en van condens smelt je fondant (of marsepein).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Jozien dankje voor je antwoord ik ga nu aan de slag met vullen heb jij wel ervaring met het bewaren van een taart met fondant bekleed.
Tot zondag moet die erin.

Groetjes,Tessa

7

Ik heb ook een fondant taart in de koelkast gehad en het ging prima. Ik had de taart niet afgedekt en niks geen probleem.
Gr. Fatima

Groetjes Fatima

8

Ik heb hem ook onbedekt in de koelkast bewaard, zorg wel dat je geen sterk geurende dingen in de koelkast hebt staan want anders kan er wel eens een luchtje/smaakje aan je taart komen waar je niet op zit te wachten.