1

Onderwerp: botercreme goud- of zilverkleurig

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik ga dit weekend een taart maken voor de verjaardag van mijn dochter. De taart heeft als onderwerp Anubis, dit omdat ze de serie "Het Huis Anubis" geweldig vindt. Nu was ik erover aan het denken om bovenop een randje te spuiten met botercreme en nu vroeg ik mij af ik de botercreme goud- of zilverkleurig kan maken met de goud- of zilverpoeder die ik heb uit de webshop.
Ik heb de kop van anubis al klaar en het maken van "goudverf" met de poeder + alcohol ging prima :Y  Kan dit ook in de botercreme en zo ja, moet ik dan gewoon wat poeder erdoor doen of moet ik eerst "verf" maken? :think:

Groetjes Sylvia

Je kunt mijn taarten bekijken op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=EWYPLIKG

2

Re: botercreme goud- of zilverkleurig

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar als ik het zou gaan doen zou ik geloof ik de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik zou zelf eerder een randje royal icing spuiten, dat droogt gewoon op en is makkelijker te schilderen (wel je poeder met een heeeel klein beetje vodka verdunnen, anders wordt het randje weer zacht).

Maar misschien werkt het wel een beetje goudpoeder dusten op de botercreme :)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Bedankt dames voor jullie snelle reactie. Beide ideeen zijn goed. Ik ga me eens bedenken welk van de 2 ik ga gebruiken. Het resultaat laat ik wel zien in de show off.

Groetjes Sylvia

5

Marianne schreef:

.... de botercr

6

Ik wil me nergens tegenaan bemoeien... maar hardt jullie botercreme uit dan?????

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Hard genoeg om zachtjes te kwasten ;) (dus niet poeren :D)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Carin schreef:

Ik wil me nergens tegenaan bemoeien... maar hardt jullie botercreme uit dan?????

Boter wordt ongeveer 4 keer zo hard gekoeld in vergelijking met kamertemp......of had je dat nog niet gemerkt ? :)

I believe in Sandy Claws

9

Ja natuurlijk had ik dat gemerkt. Boter wordt hard in de koelkast, dus botercreme ook. Maar als je daarop gaat kwasten worden je kartels er nooit mooier van.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Carin schreef:

Ja natuurlijk had ik dat gemerkt. Boter wordt hard in de koelkast, dus botercreme ook. Maar als je daarop gaat kwasten worden je kartels er nooit mooier van.

Occh...met een glanspoeder wel hoor..het is een bepaalde look die men wil creeren........het is zelfs vaker zo dat op een vette ondergrond een glanspoeder er beter uitkomt, daarom gebruikt men vaak gildesol onder een glanspoeder.....

En of ze kartels spuit weet ik niet :)

I believe in Sandy Claws

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » botercreme goud- of zilverkleurig