1

Onderwerp: Botercreme of fondant basis.

Gebruik het liefst een zelfgemaakte fondant en anders een goede gekocht.
250 gram fondant
250 gram roomboter op kamertemp
smaakje en of kleur naar keuze.
Maak de fondant los en doe hem in een metalen schaaltje boven een pan met licht kokend water, breng de fondant op een temp van ongeveer 30 graden C, niet warmer.

Haal van de pan en roer goed om.

Zet nu de mixer erin en werk de boter instukjes onder de fondant, als de boter smelt is de fondant te warm eworden dus check je temp op voorhand met een termometer, niet warmer dan 30 graden.

Mix nu op hoogste stand voor minstens 10 a 15 minuten, hoe langer je mixt hoe luchtiger, witter en cremige en zalviger het wordt, als je de consistentie bereikt heb die je je wilt hebben ix de smaak en eventueel kleurgel onder en mix nog voor een paar minuten op hoogste stand.

In een afgesloten container in de koelkast minstens houdbaar voor een 2 tot 3 weken, even opmixen voor gebruik doe ik zelf altijd als het op kamertemp is, hoe eht zich in de vriezer houdt is mij niet bekend.

Het gebruik van fondant geeft een extreme luxe aanvoelende zeer zachte creme op kamertemp, uit de koelkast is hij snel heerlijk cremig.

Het recept voor fondant zelf maken zal ik ook gelijk even neerzetten.

I believe in Sandy Claws

2

Re: Botercreme of fondant basis.

En ik neem aan dat je deze ook kunt gebruiken om af te smeren en dat je er dan fondant overheen kunt leggen. Of ga ik dan de mist in?

Groetjes Ingrid :+