Onderwerp: bruidstaart, lichtelijk in paniek!!

Hee dames, ben nu bezig met een bruidstaart voor aanstaande vrijdag, maar aangezien ik maar een paar uurtjes per dag eraan besteden kan ( 3 taarten ), ben ik dinsdag al begonnen met bakken, vandaag heb ik de taarten gevuld en afgestreken met botercreme en ik ben van plan ze morgen te gaan versieren..
Ik dacht dat ik echt helemaal slim bezig was.. Maar nu lees ik weer dat dat helemaal niet gaat, de taart zo lang bewaren, moet ik ze dan nu in vriezen? Maar ik wil ze morgen bewerken (:S)
Wie o wie helpt mij?
x Monique

2

Re: bruidstaart, lichtelijk in paniek!!

waarmee heb je ze gevuld?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ligt inderdaad een beetje aan de vulling hoe lang je ze kan bewaren. Kan je nu even geen helpende hand geven buuv, aangezien ik druk bezig ben met de voorbereiding voor  een megataart voor zaterdag voor 90 personen. Maar mocht het een keer nodig zijn.....kan je me altijd mailen!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Hee!
Ze zijn gevuld met BBr en aardbeienvlaaivulling en de laag erboven slagroom, vanmiddag gemaakt, met klopvast erdoor!

En bedankt Bien, erg aardig van je om dat te schrijven (;))

x Mo

5

Moosdoosparaplu schreef:

Hee!
Ze zijn gevuld met BBr en aardbeienvlaaivulling en de laag erboven slagroom, vanmiddag gemaakt, met klopvast erdoor!

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik 2 dagen oude slagroom krijg ik het wegknikker....niet omdat het perse niet goed meer is (op het randje) maar omdat het zeker als toplaag een verandering ondergaat en alle luchtjes en smaken aanneemt vanuit de omgeving.....maar ook met klopvast gaat het bloeden (vocht afgeven) de klopvast stelt het slechts een tijdje uit.

Als ik zo iets zou maken door tijd tekort zou ik altijd als allerlaatste de slagroomvulling op de dag van aflevering pas klaarmaken en toevoegen.

Als ik iets met slagroom maak is het tegen de tijd van aflevering nooit ouder dan op zijn hoogst 12 uur zodat de gebruiker nog een 48 uur heeft om te consumeren.

I believe in Sandy Claws

6

Ik denk persoonlijk dat het n

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Bedankt dames, dus niet invriezen ofzo ? Of is dat dom ? Dat ik hem vanacht in de vriezer doe en morgen bevroren opmaak??
Ik twijfel zo erg joh!!
x mo

8

Moosdoosparaplu schreef:

Bedankt dames, dus niet invriezen ofzo ? Of is dat dom ? Dat ik hem vanacht in de vriezer doe en morgen bevroren opmaak??
Ik twijfel zo erg joh!!
x mo

Wat voor versiering moet erop als ik vragen mag, helemaal bekleed, langdurige versiering etc?

I believe in Sandy Claws

9

Ik zou ze gevuld en bekleed invriezen.
Maar ik eet n

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

De bekleding is marsefond met bloemen in de rondte!

Heb veel bloemen al voorbereid!

Ik zou ze tot donderdagmiddag laat in de vriezer kunnen laten en dan laten ontdooien tijdens het bekleden en dan een nacht in de koelkast ? Ze gaan vrijdag om 11 h naar de feestzaal in de koeling... Of moet ik ze bekleed en wel in de vriezer gooien nog een nacht, van donderdag op vrijdag? En dan vrijdagochtend eruit, is hij danin de koeling ontdooit om 20 uur?

13

Moosdoosparaplu schreef:

Ik zou ze tot donderdagmiddag laat in de vriezer kunnen laten en dan laten ontdooien tijdens het bekleden en dan een nacht in de koelkast ? Ze gaan vrijdag om 11 h naar de feestzaal in de koeling... Of moet ik ze bekleed en wel in de vriezer gooien nog een nacht, van donderdag op vrijdag? En dan vrijdagochtend eruit, is hij danin de koeling ontdooit om 20 uur?

Hmmm..moeilijk, als je bekleed en invriest dan zit je met het ontdooien (condensatie op de bekleding) dat zou je tegen kunnen gaan door de cake in plasticfolie te verpakken en die erop laten zitten tijdens het ontdooien. Maar helemaal foolproof is dat niet.

Ik zou kiezen voor nu in de vriezer, donderdag zo laat mogelijk eruit halen.
Als de cake nog bevroren is tijdens het bekleden trekt deze ook nog vocht aan, beste is te wachten totdat het aantrekken van vocht verdwenen is tijdens het ontdooien, dan kun je controleren door er een stukje plastic folie overheen te trekken als hij uit de vriezer komt en vocht wegvegen totdat er zich geen nieuw vocht meer vormt en dan bekleden, meteen onderin de koelkast zetten in een doos of afgesloten container onderin is koelste deel van de koelkast) (het middendeel is dan nog bevroren en zal gedurende de nacht en de ochtend rustig ontdooien)

De volgende dag versieren met de bloemen en snel naar de plaats van het feest in de koeling zetten. Op deze manier win je 24 uur voor je slagroom terug zeg maar.

Houdt voortaan dit schema aan voor een cake met room bakken/rusten eventueel diepvries tot benodigd, versieringen maken, laatste 24 uur, cake ontdooien, vullen bekleden>koelkast (liefst in doos) uit de koelkast  versieren>naar klant.

I believe in Sandy Claws

14

O ja, natuurlijk succes gewenst en hopelijk laat je even weten hoe eht afgelopen is :)

I believe in Sandy Claws

15

Ik ontdooi mijn beklede taarten altijd in een taartdoos in de koelkast, vooral z

Groetjes, Carin

16

Kun je niet de slagroom vervangen door botercreme?

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

Lieve mensen, ze staan sinds gisteravond in de vriezer en ik wil ze toch laat in de middag gaan bekleden en versieren, zodat ik er morgen niet zo heel veel meer aan hoef te doen.. 
Dus dan haal ik ze nu uit de vriezer en in de koelkast toch ? 
Wat een hulp zeg, geweldig..

Heb ze dus nu vanacht wel ingevroren, dan win ik toch ook nog 12 uur voor mijn slagroom ??
xx mo

En Annemieke, de taart is al helemaal gevuld en afgesmeerd, dus kan niet meer wisselen met botercreme, komt bij dat de bruid niet van botercreme houdt :S
Toch bedankt ;)

19

Succes meid, laat ons weten of het  allemaal gelukt is!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

20

Carin schreef:

Ik ontdooi mijn beklede taarten altijd in een taartdoos in de koelkast, vooral z

I believe in Sandy Claws

Ik heb de bruid gebeld en zij zei dat ik me niet druk maken moest, ze vindt het allemaal helemaal goed..
pff.. ok, je legt de lat nu eenmaal hoger voor jezelf, en das gezond toch ?
Maar jullie bednakt voor het meedenken, ga ze zometeen bekleden als ze geen vocht meer aantrekken en dan laat ik het rusten tot morgenochtend 10.45h. Ik laat de foto's wel zien in de show off..
xx

En dames, hier heb ik weer mee geleerd, een grote taart  (v oor veel personen) wordt voortaan niet meer gevuld met kort houdbare producten!

22

Moosdoosparaplu schreef:

En dames, hier heb ik weer mee geleerd, een grote taart  (v oor veel personen) wordt voortaan niet meer gevuld met kort houdbare producten!

Is geen probleem alleen zul je het vullen en bekleden moeten kunnen timen zodat je s'morgens de cake kunt vullen, bekleden en afvoeren naar de klant :)

Bvb een cake waarvan de bekleding glad is en de versiering (ruim op voorhand gemaakt) er simelweg op gelegd of gezet kan worden, denk aan suikerbloemen, een plaquette met alle versiering erop etc.

Ik verwees net iemand anders naar mijn site maar ik zal even de foto linken:
http://i182.photobucket.com/albums/x11/derizann/orchid.jpg

De bloem en bijpassende plaquette (pastillage beschilderd) is ruim een week van te voren gemaakt, de cake (in dit geval een kapsel) vrijdagavond gebakken, afgekoeld laten rusten in een cakecontainer en de volgende morgen gesneden en gevuld met chocolademouse (s'morgens gemaakt en gekoeld tot 1 graad C), gesloten, afgestreken met botercreme, bekleed, lint er om heen, plaquette er op, flower spike erin waarin de suikerorchidee rust en weggebracht om 11 uur om bij de koffie te kunnen worden geserveerd........

I believe in Sandy Claws

23

Granny W schreef:

Vocht wegvegen is alleen op een onbeklede taart met plasticfolie.dus niet bekleed...maar voor het bekleden........zodat je weet wanneer je kunt bekleden omdat de taart geen condens meer aantrekt

Ik dacht echt even dat je bedoelde vocht wegvegen van een beklede taart.... (ik dacht al... dat je van het pas af was hahaha). Neem me niet kwalijk voor deze verwarring, ik hecht altijd veel waarde aan jouw tips Granny.

Groetjes, Carin

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bruidstaart, lichtelijk in paniek!!