Moosdoosparaplu schreef:Ik zou ze tot donderdagmiddag laat in de vriezer kunnen laten en dan laten ontdooien tijdens het bekleden en dan een nacht in de koelkast ? Ze gaan vrijdag om 11 h naar de feestzaal in de koeling... Of moet ik ze bekleed en wel in de vriezer gooien nog een nacht, van donderdag op vrijdag? En dan vrijdagochtend eruit, is hij danin de koeling ontdooit om 20 uur?
Hmmm..moeilijk, als je bekleed en invriest dan zit je met het ontdooien (condensatie op de bekleding) dat zou je tegen kunnen gaan door de cake in plasticfolie te verpakken en die erop laten zitten tijdens het ontdooien. Maar helemaal foolproof is dat niet.
Ik zou kiezen voor nu in de vriezer, donderdag zo laat mogelijk eruit halen.
Als de cake nog bevroren is tijdens het bekleden trekt deze ook nog vocht aan, beste is te wachten totdat het aantrekken van vocht verdwenen is tijdens het ontdooien, dan kun je controleren door er een stukje plastic folie overheen te trekken als hij uit de vriezer komt en vocht wegvegen totdat er zich geen nieuw vocht meer vormt en dan bekleden, meteen onderin de koelkast zetten in een doos of afgesloten container onderin is koelste deel van de koelkast) (het middendeel is dan nog bevroren en zal gedurende de nacht en de ochtend rustig ontdooien)
De volgende dag versieren met de bloemen en snel naar de plaats van het feest in de koeling zetten. Op deze manier win je 24 uur voor je slagroom terug zeg maar.
Houdt voortaan dit schema aan voor een cake met room bakken/rusten eventueel diepvries tot benodigd, versieringen maken, laatste 24 uur, cake ontdooien, vullen bekleden>koelkast (liefst in doos) uit de koelkast versieren>naar klant.
I believe in Sandy Claws