1

Onderwerp: Zacht geworden muisjes

Wat heb ik verkeerd gedaan? Cupcakes met icing bespoten en gedecoreerd met blauwe muisjes. Helaas werden die zacht. Hoe voorkom ik dat?

2

Re: Zacht geworden muisjes

MamJoy schreef:

Wat heb ik verkeerd gedaan? Cupcakes met icing bespoten en gedecoreerd met blauwe muisjes. Helaas werden die zacht. Hoe voorkom ik dat?

De muisjes op een nog vochtige icing geplaatst ?

Ook muisjes zijn van suiker en trekken vocht aan, zeker als ze op een vochgtige ondergrond geplaatst worden.

I believe in Sandy Claws

3

Ik heb vanavond muisjes met piping gel op marsepein gelijmd. Zouden die ook zacht worden? Het is om weg te geven... aan de moeder van een vriendje van mijn dochter, die op dit moment nog zwanger is. Ik heb ze in de vriezer gezet, zowel roze als blauwe uitvoering, dan staan ze klaar als ze bevallen is. De "verkeerde" kleur eten we gewoon zelf op!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Carin schreef:

Ik heb vanavond muisjes met piping gel op marsepein gelijmd. Zouden die ook zacht worden? Het is om weg te geven... aan de moeder van een vriendje van mijn dochter, die op dit moment nog zwanger is. Ik heb ze in de vriezer gezet, zowel roze als blauwe uitvoering, dan staan ze klaar als ze bevallen is. De "verkeerde" kleur eten we gewoon zelf op!

Geen idee......verstand zegt mij van wel maar ik ken zo de ingredienten lijst van pipinggel niet voor de geest halen en ik werk er nauwelijks mee, ik zou graag weten hoe dat afloopt, dan kan ik daar een aantekening van maken :)

I believe in Sandy Claws

5

Ja de icing was nog vochtig, maar anders wordt het toch te hard?

6

MamJoy schreef:

Ja de icing was nog vochtig, maar anders wordt het toch te hard?

Je bedoelt  te hard om nog dingen op te plakken ?

I believe in Sandy Claws

7 Laatst bewerkt door MamJoy (15-09-2007 18:44)

Ja dat dacht ik. Misschien had ik een andere "plaklaag" moeten gebruiken, zoals cr