Neeltje schreef:Nou ik vind 'n mixer van 'n paar honderd euro toch echt wel 'n luxe als je je die kunt veroorloven, niet iedereen heeft dat geld zo maar liggen daarvoor.
Als je maar 1 taart per jaar maakt is alles een luxe..........
Een goed gebruikte mixer brengt zijn geld op binnen een jaar voor iemand die op regelmatige basis taarten bakt, zelf kookt etc........zo'n braun ding heb ik in een maand versleten........dus nee....geen luxe.......
Ik zal even een rekensommetje voor je maken op jaarbasis alleen al voor mijn taartmaken :
Op 5 kilo flowerpaste per jaar een besparing van 8 euro per kilo is 40 euro.
Fondant per jaar een besparing van ongeveer 25 euro
Mexican paste nog eens een euro of 40
Patillage ongeveer 20 euro.
Dat is 125 euro besparing per jaar alleen op op de pastes die ik gebruik.
Broodbakken en ander zwaar bakwerk een jaarlijks een besparing van ongeveer 500 euro
Bespaarde portokosten, bezinekosten en tijd om rond te shoppen voor allerlei kant en klaar producten en weer een nieuwe mixer (die het grootste deel van eht werk niet aankunnen) etc......
Dan nog de tijd bespaard in de keuken die ik niet doorbreng om de mixer vast te houden
Dus wat jij een luxe noemt is voor mij een belangrijk niet weg te denken onderdeel van mijn dagelijkse leven......als ik die niet had dan was er voor mij geen taarten maken, geen brood maken en zelfs voor een deel geen koken....
Jij kan misschien een mixer voor 10 minuten vast houden om een kapsel of wat dan ook te maken, denk er eens over na dat dat niet iedereen gegeven is....
Dus nee, absoluut nee, geen luxe.........als hij ooit overlijdt dan staat er binnen 5 minuten een andere......
I believe in Sandy Claws