Onderwerp: hoe lang is geklopte slagroom eigenlijk houdbaar?
Ik ga de vullingen maken voor as vrijdag! Ben ik te snel als ik al bokkenpootjesvulling ga maken?
http://www.taartwerk.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe lang is geklopte slagroom eigenlijk houdbaar?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga de vullingen maken voor as vrijdag! Ben ik te snel als ik al bokkenpootjesvulling ga maken?
Ik ben nog niet zo ver ingevoerd in de bakkunsten, zeker niet vergeleken bij Granny W., maar ik laat er enige logica op los:
Er staat een uiterste houdbaarheidsdatum op de slagroom: overschrijdt je die dan niet? Namelijk, ga je de taart ook vrijdag al opeten of moet 'ie dan ook nog enige dagen bewaard blijven?
Mijn ervaring is dat opgeklopte slagroom an sich in de koelkast zeker een paar dagen goed blijft.
Maar, als je de bokkenpootjes er al door roert, wordt de vulling al wel minder 'crunchy', zal ik maar zeggen. Of je dat wilt hangt natuurlijk van je smaak af.
Zelf vind ik meer crunchy wel lekkerder.
Ik hoop je op weg geholpen te hebben.
Succes met je taart!
Vrijdagavond zal de taart opgegeten gaan worden. waarschijnlijk zaterdag eventueel de restjes...
48 to 72 uur........en nee, heeft weinig met de houdbaarheidsdatum op de verpakking te maken.
Je klopt er namelijk lucht in waardoor je bederfelijk oppervlak tot het maximum vergroot plus het invoeren van de brandstof voor de meeste aerobe bacterien (zuurstof)
Met slagroom altijd zoveel mogelijk op het laatste moment verwerken.
Carina schreef:Ik ga de vullingen maken voor as vrijdag! Ben ik te snel als ik al bokkenpootjesvulling ga maken?
48 to 72 uur........en nee, heeft weinig met de houdbaarheidsdatum op de verpakking te maken.
Je klopt er namelijk lucht in waardoor je bederfelijk oppervlak tot het maximum vergroot plus het invoeren van de brandstof voor de meeste aerobe bacterien (zuurstof)
Mag ik hier even op inhaken? Als je een vulling maakt met slagroom zoals deze of bv de tobleronevulling, kan je dit dan wel invriezen?
Granny W. schreef:Carina schreef:Ik ga de vullingen maken voor as vrijdag! Ben ik te snel als ik al bokkenpootjesvulling ga maken?
Mag ik hier even op inhaken? Als je een vulling maakt met slagroom zoals deze of bv de tobleronevulling, kan je dit dan wel invriezen?
normaal kan je alle soorten slagroombereidingen waarin gelatine zit diepvriezen.
Ik zou de bokkenpootjes vulling op de dag zelf maken.
Gewoon omdat dat veel lekkerder is.
Groetjes Michelle
Bedankt voor alle tips. Ja, het beste is het om vrijdag te maken, ik weet het. Ware het niet dat ik dan 3 kinderen om me heen heb lopen. En dan twee taarten vullen en bekleden en decoreren en ik de taart om 19,00 uur moet afleveren, zie ik echt niet zitten . Heb al zenuwen genoeg van mezelf . Dus ik wil dat op mijn gemak (lees zonder kinderen) donderdag doen.
vandaar deze vragen
Even dit topic omhoog gooien.Zou het ook lekker zijn met botercreme ipv slagroom?
Even dit topic omhoog gooien.Zou het ook lekker zijn met botercreme ipv slagroom?
Gewoon proberen en jouw ervaring met ons delen
Kan ik je meteen even vertellen,ze vonden het heeeeerlijk dus dat weten we dan toch ook weer
Oh ja, welke botercreme gebruikte je dan hiervoor? Nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig geworden…
Tieneke
Die van FC
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe lang is geklopte slagroom eigenlijk houdbaar?