Re: oef wat een werk toch dat 3D

Oei oei oei hij is weer super!

al was het een crime hij mag er weer zijn hoor!

sas

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

27

Hij gewoon nog mooier dan de echte Lightning McQueen... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

28

Super gaaf hoor echt toppie....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

29 Laatst bewerkt door wendy (07-09-2007 20:43)

Bedankt voor de complimenten. :D

wietske schreef:

Geweldig is ie weer en Bliksem blijft er heel lief uit zien :)  Heb je geen how-to gemaakt ????? Ben wel erg benieuwd naar de opbouw van je taart.

Stom stom stom. :grr: Ik was het van plan hoor, maar ik ben nog steeds niet fit te krijgen en ben het stomweg vergeten. Sorry. :O

annette schreef:

GAAF !! Ik vind het zo knap hoe jij precies zo'n vorm uit een paar taarten kan snijden, hoe doe je dat nou???
Prachtig afgewerkt ook weer :Y :thumb:

Hihi, met een hoop gemopper vrees ik. ;)
Ik heb de echthoekige taart aan alle kanten wat afgesneden om de lelijke bruine korsten weg te halen.
Uit de ronde taart haal ik eigenlijk een vierkant die erbovenop gaat. De rondingen die eraf gesneden waren heb ik aan de voor en achterkant van de ondertaart geplakt en aan de achterkant weer wat rechter gesneden. De kap in vorm snijden en uit de resten de motorkap nog wat opbouwen en de rondinkjes achter de ramen.
Alles vulen en bijwerken waar de vorm dan nog wat vervormt, de wielkassen uitsnijden en dan insmeren met stevige botercreme.
Dan eerst de fondant erop voor de mond en glas en daarover een stukje bakpapier.
Zo ook de ramen erop met bakpapier en dan de hele handel in rood bekleden. Dan de ramen eruit snijden en het bakpapier eruit vissen. De mond open snijden en naar binnen vouwen, dan pas de gleuf voor zijn tanden. Alles afwerken met zwarte randjes en de rest van de versieringen en wielen erop.
Nou ik hoop dat het een beetje te volgen is. :S
Ik wilde dit keer eigenlijk de oude bliksem maken met de echte bliksem op de zijkant. Toen de dame me belde of er niet wat van de prijs afkon, verging die zin me een beetje vrees ik. Puf, zoveel werk en tijd en liefde die je erin stop en dan om korting vragen, ik sta toch niet op de markt? :nooo
Toen toch de versie van het einde van de film maar, vind ik zelf ook wel mooier eigenlijk, maar goed.
Zo, en nu ga ik met de volgende taart beginnen, puffie.

30

Prachtig gewoon! Ik kan bijna niet geloven dat dit een echte taart is. Hij lijkt zo echt...Ik weet niet hoe je dit voor elkaar gefixt hebt...Chapeau!

31

Korting vragen :rolleyes: sommige mensen....Dan zou me die zin ook vergaan hoor.

32

mmm, en als je dan nagaat dat er ruim 40 stukken uit gesneden kunnen worden en dat er naast ruim 10 uur werk er in totaal 1600gram cake mix, 800 gram roomboter, en 16 eieren, ruim een kilo marsepein en dan nog de vullingen in verwerkt zijn. Dan was ik al echt niet duur.
Maar goed, hij is inmiddels opgehaald en ze vond hem erg mooi. Nou ja, Jicomo heeft in ieder geval een mooie taart. :Y

33

Wat is het weer een prachtexemplaartje, nog zeg maar exemplaar! Met deze mevrouw de volgende keer maar hele strakke afspraken maken, is ze nou helemaal....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"