1

Onderwerp: hoe maken jullie toch zo'n mooie prinsessenjurk??

Hoi allemaal,
Ik kijk al wat langer naar het forum en naar alle mooie foto's van taarten. Leuk hoor, ik heb allemaal leuke ideeen opgedaan !! Nu de verjaardag van mijn dochter nadert wil ik toch ook aan een prinsessentaart beginnen. Maar wie kan mij helpen hoe ik toch een mooi bol jurkje kan maken. Gebruiken jullie een speciale vorm? Misschien blijft het er maar bij 1 en wat kan ik dan gebruiken ? Hopelijk weet iemand raad.

groetjes Mirjam

2

Re: hoe maken jullie toch zo'n mooie prinsessenjurk??

Zie de how-to's van deze site, daar staat ook de prinsessentaart goed uitgelegd! Veel succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

In de how to staat een manier om een princessentaart te maken maar er zijn andere manieren, er is ook een speciale vorm te koop, genaamd Wonder Mold Kit, werkt vrij makkelijk en inplaats van een barbiepop te gebruiken zijn er speciale steekpoppetjes te koop bij de webwinkel.

Als je een briochevorm toevallig hebt werkt die zelfs (in mijn optiek nog makkelijker dan de wonder mold, en mooier dan een tulbandvorm.

Voordeel is dat er al mooie plooien inzitten dus geen moeilijk snijwerk en geen vormen die je weg moet werken zoals bij de in de how to gebruikte tulbandvorm.
Je bakt er een klein bovenstukje bij die je passend snijd, de boel eventueel vullen, de fondant aanbrengen, pop plaatsen en afwerken.

Als je niet weet hoe een briochevorm eruit ziet dan geef even een gil dan maak ik even een foto.

I believe in Sandy Claws

4 Laatst bewerkt door Carin (06-09-2007 21:51)

Zo'n briochevorm is geweldig!
Ik bak barbies van een tulband, brioche of een blokkerbol. Het een is net iets groter dan het ander namelijk.

Nog even over die pinpopjes. Heel handig want ze passen altijd in je taart (rok). Nooit hoeven ophogen om de boel mooi en goed te krijgen. Maarrrrr er zijn al wel wat teleurgestelde kleine meisjes geweest... omdat er geen benen aan de pop zaten... en het dus geen echte pop was...

Ik bak altijd een minitulbandje en/of een sligrobolletje en/of een cupcake mee. Dat zet je op de brioche of tulband en dan past een gewone pop met benen wel.  Soms weleens

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Grijns, daar hoef je je eigen niet voor te schamen hoor, het is een rijk frans eier en boterbrood, erg lekker vooral warm met wat boter en jam :))

Normalerwijs wordt het niet gebakken met een deksel want het is een ontzettend luchtig echt brood dat juist mooi op moet komen, ik denk dat die met het deksel een poffertvorm is of een engels puddingvorm, daar worden een soort cake in gestoomd.......

Maar dat wil niet zeggen dat je hem niet zonder deksel kunt gebruiken voor brioche of gewone cake..dat is het leuke aan allerlei bakvormen, multifunctioneel :)

I believe in Sandy Claws

6

Dit is een franse brioche vorm:
http://i182.photobucket.com/albums/x11/derizann/brioche.jpg
http://i182.photobucket.com/albums/x11/derizann/brioche2.jpg

Ik zet bovenop meestal nog een half bolletje wat precies past en trek een heel klein beetje de plooien door met een scherp mesje waarmee ik een toelopend wigje mee uitsnijd per plooi, redelijk makkelijk te bekleden en spectaculair met die mooie plooien die je prachtig kunt decoreren.

I believe in Sandy Claws

7

De vorm die ik heb gebruikt was de befaamde 'blokkerbol', een RVS beslagkom die te koop is bij blokker, en omdat die wat laag was heb ik daar een ikea-bolletje (blanda-serie, 12 cm, ook rvs) opgezet.

Die briochevorm hadden ze trouwens bij de Intratuin :Y

Ik had trouwens de benen van een goedkope barbie afgehaald en bewaard en later een klein meisje mee blij gemaakt (met de barbie in haar geheel, niet alleen met de benen :+)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Grijns.ik had nu even op mijn netvlies staan: een klein meisje wat een rondedansje deed omdat ze een paar barbiebenen kreeg...... :)

I believe in Sandy Claws

9

Oooooooh... dat is dus een andere vorm dan die ik heb. Maar nu ik de foto zie weet ik het weer, wat een briochevorm is. Die gebruik ik dus niet (want die heb ik niet).
Wat ik heb is een beetje een soort tulband model maar dan minder wijd en hoger, en met een deksel (die je natuurlijk niet hoeft te gebruiken). Er zit een gat in maar dat veel smaller dan bij een tulband.

Enne, de goekope barbies (nepbarbies dus) die ik gebruik daar kun je de benen wel afhalen maar nooit meer terugzetten (spreek uit ervaring).

Groetjes, Carin

10

Hangt dat niet van het soort af Carin? Want "die van mij" was € 2,49 , da's toch best goedkoop voor een Barbie? Bij de Blokker, trouwens.

11

Ik had laatst de goedkope van de zeeman en daar kunnen de benen wel aan terug....gelukkig!!
En die goedkope van de blokker werkt ook hoor!!

Ik wil ook een brioche vorm O-) zie ineens een reuze cupcake voor me......of zou dat door de honger komen :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

12

Ga jij eerst maar eens ontbijten :D

13

H

14

Maaikelove schreef:

H

I believe in Sandy Claws

15

rianne1970 schreef:

Ik had laatst de goedkope van de zeeman en daar kunnen de benen wel aan terug....gelukkig!!
En die goedkope van de blokker werkt ook hoor!!

Ik wil ook een brioche vorm O-) zie ineens een reuze cupcake voor me......of zou dat door de honger komen :D

Hahhah dat zal vast door de honger komen, maar als je de komende maanden aardig bent zal ik op onze volgende taartenversierdag zorgen dat ik 'n brioche heb gebakken voor de lunch!

16

Marianne schreef:

Hangt dat niet van het soort af Carin? Want "die van mij" was € 2,49 , da's toch best goedkoop voor een Barbie? Bij de Blokker, trouwens.

Ik heb ze van Zeeman van E 0,99 en die benen kunnen er niet meer aan terug...

Groetjes, Carin

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » hoe maken jullie toch zo'n mooie prinsessenjurk??