26

Re: Beetje Gothic verjaardagstaartje

Ooooh bedankt voor jullie reacties ! Gelukkig was het dus echt Gothic, dat is echt moeilijk als je daar zelf helemaal niets van weet, maar gelukkig hebben we hier experts op het forum zitten :D  De taart heb ik eerst met paars bekleedt, daarna er een cirkel bovenop uitgesneden en er weer een grijze cirkel (met zilverpoeder bepoederd) ingelegd. Daarna de ring uitgesneden op een sheetje (vanaf een kopie gevonden op internet) en het sheetje op zwart marsepein gelegd. Dit dus uitgesneden en de uitgesneden cirkel in de vriezer gelegd. Zodra de cirkel hard was zo snel mogelijk het sheetje verwijderd en op de cirkel gelegd. Dat was dus even peentjes zweten, maar gelukkig gelukt zonder dat hij uit model is geraakt. :)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

27

Daar had ik dus nooit aan gedacht, om hem dan eerst even in de vriezer te leggen. Zo leer je weer wat h

28

Ik vind hem prachtig hoor. Vind de combi paars/zwart heel fel. Ik moet tegen half sept ook taartje maken voor 15jarige en stuurde haar ook zo wat deze richting uit want wat moet je voor een meisje van die leeftijd dat je niet kent. Had haar site doorgestuurd met voorbeeldjes van celtic tattoos enzo, prachtexemplaren zoals jouw ring op de taart. Maar zij kiest natuurlijk de dingen die mij niet zo inspireerde, nu ja we bakken er wel wat van en ondertussen heb ik al tekeningetjes genoeg voor ook zo'n leuk taartje als dat van jouw (of in ander geval ..een echt tatoo,haha)

29

Hoi Wietske,

De taart is super geworden hoor, gothic wel apart zeg.
Had ik het maar geweten van de vriezer, mijn tribal op de witte taart was helaas gaan breken toen ik hem op de taart wilde leggen. Maar goed voor een volgende keer weet ik nu de oplossing.

30

Gaaaaaf!!! Wietske jij bent ook van alle markten thuis h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

31

Echt wel gaaf en stoer!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

32

Een prachtig strakke taart, supermooi die 'ring'!
Ik heb al ingezoomd op de foto's, maar snap het nog steeds niet helemaal.. :o
Het lijkt alsof de ring 3d is zeg maar, of heb je het gewoon zo laten lijken?
En nog een vraag over het over leggen, trek je het sheetje eronder uit of pak je de ring op?

33

Prachtig !!!!!!!!!!!
Je bent  zelf  kritisch op je taart, dat herken ik ook hoor, maar dat houdt je scherp :lol:
Ik weet zeker dat je nichtje hem geweldig vindt !!!!!!!!

34

@Martine; ik heb de ring "gewoon" uitgesneden uit marsepein en daarna kerfjes gemaakt zodat het net lijkt dat de ene lus onder de ander gaat en de ander er juist weer overheen. En hem overleggen is echt een gepriegel, echt super snel werken want ik had die ring best dun uitgerold. Ik heb hem eerst snel los gepeuterd van het sheetje en toen het sheetje er af was, klap ( ;) op het oog) er heel snel opgelegd, omdat dan de marsepein alweer slap begint te worden. Je kan dan niet meer corrigeren omdat het marsepein helemaal plakkerig/nattig is geworden (omdat het dus uit de vriezer komt) en gelijk vast plakt aan je marsepeinen taart.

Ik doe het eigenlijk steeds weer anders, want als ik het niet in de vriezer leg, dan leg ik het plaatje al vaak op de taart en trek dan pas het sheetje er onder vandaan. Dus het is net wat op dat moment het beste voegt ! (sorry, je hebt dus weinig aan me :/ )

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

35

Bedankt voor de uitleg! Ik vermoedde al dat het kerfjes waren, maar je hebt het heel goed gedaan, zelfs met inzoomen ziet het er echt uit!

Ben toch blij te horen dat overleggen ook voor de experts af en toe lastig is ;)
Maar het resultaat is echt perfect!
Omdat mn puzzelplaatjes soms breken, heb ik de laatste ook in de vriezer gedaan. Maar helaas slecht gemikt.. en niet meer te corrigeren, het wordt zo snel vochtig!
Bij de laatste (logo met cirkel/ovaal die net niet helemaal dicht was) heb ik er heel veel tylose door gedaan. Ofwel: teveel, het was dik en stug en vast niet meer eetbaar. Maar het overleggen was erg handig ;)

36

Bijzondere taart! Heel goed gelukt zeg die ring, zie ook voor me dat je weet ik hoe lang hebt zitten uitsnijden en het dus wel helemaal vervormd %^(_(&%#... Zonder geluk vaart niemand wel!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"