1

Onderwerp: Marsepijn of fondant en hoeveelheid?

Mijn dochter wordt bijna 1 jaar jaar en voor die gelegenheid wil ik graag 40 cakejes versieren. Nu is mijn vraag kan ik die cakejes beter bekleden met marsepijn of fondant?

En hoeveel heb ik nodig om de bovenkant van 40 cakejes helemal te bekleden?

Alvast bedankt voor jullie advies

2

Re: Marsepijn of fondant en hoeveelheid?

Waarmee je bekleed is smaak afhankelijk, beiden zijn lekker alhoewel ik persoonlijk een marsepein fan ben maar van fondant kun je zeker zijn dat alle kids het lusten en zit je nooit met bvb problemen met een notenallergie.

Hoeveel je nodig hebt is afhankelijk van hoe dik, wil je er mee decoreren, bedekken etc. Ik denk dat een standaard dunne bekleding van een normale maat cupcake ongeveer tussen de  een 20 a 25 gram marsepein weegt.

Ik maak meestal met een uitsteker rondjes die op de cupcaake passen, als je wilt kan ik wel even een uitsteek maken en voor je wegen ?

I believe in Sandy Claws

3

Minder zelfs, een rondje uitgerold tot een dikte van tussen de 2 en 3 mm met een doorsnede van 6.5 cm weegt 16 gram.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

I believe in Sandy Claws

4

Ik reken zelf inclusief versiering (bloemetjes, is moeders dol op) 30 gram per cupcakeje (voor de vuist weg). Er gaat dan bij mij geen royal icing op, de versiering is ook van rolfondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag