1

Onderwerp: waarom lukt het niet?(mix webshop)

Ik heb al 4 taarten gebakken met mix van de webshop en heb ze stuk voor stuk weg kunnen gooien.Allemaal hebben ze een gedeelte wat niet gaar is grrrrrr..... :grr:
Ik had hier al gezocht en me netjes aan de te mixen tijd gehouden eerst zoals op de verpakking  en ergens aangepast gevonden hier.Maar nee hoor het helpt allemaal niets.
Ten einde maar mijn eigen oude vertrouwde recept opgezocht uit mijn moeders kookboek van 1963 en jawel hoor net 3 hele mooie kapsels uit de oven gevist. :D

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Notje

Groetjes Notje

2

Re: waarom lukt het niet?(mix webshop)

Wat is de grootte van je bakblik en welke temperatuur hou je aan in de oven en wat voor oven is het (hetelucht of gewoon)?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Ik heb dat ook gehad. Het enige wat ik kan adviseren is 10 mixen op hoogste stand en dan 2 minuten op laagste. sinds ik dat doe gaat het een stuk beter.

4

Gewoon lekker je recept uit het kookboek aanhouden. Als die mooi lukken, waarom zou je dan 'n mix gaan gebruiken? Ik gebruik ook geen mixen en ze lukken altijd en lekker en mooi, wat wil je nog meer?

5

Neeltje schreef:

Gewoon lekker je recept uit het kookboek aanhouden.

sluit ik me volledig bij aan, uit iets volledig zelfgemaakt haal je meer voldoening ;) + je weet ook wat je aanbiedt.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

ik gebruik de mix van de shop en ik hou me daar aan. Heb twee keer een recept uit een kookboek geprobeert, maar die gingen plat in de vorm en kwamen er nog platter uit :-)

Ik mic 8 minuten op de hoogste stand en dan 2 minuten op de laagste stand. Dan gaat de taart gedurende drie kwartier in de over beginnend op 150 graden dan 160 en eindigend op 175 graden.

Maar inderdaad, als het recept lukt, waarom dan een mix nemen...

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

7

Notje schreef:

Ik heb al 4 taarten gebakken met mix van de webshop en heb ze stuk voor stuk weg kunnen gooien.Allemaal hebben ze een gedeelte wat niet gaar is grrrrrr..... :grr:
Ik had hier al gezocht en me netjes aan de te mixen tijd gehouden eerst zoals op de verpakking  en ergens aangepast gevonden hier.Maar nee hoor het helpt allemaal niets.
Ten einde maar mijn eigen oude vertrouwde recept opgezocht uit mijn moeders kookboek van 1963 en jawel hoor net 3 hele mooie kapsels uit de oven gevist. :D

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Notje

Gezien de ervaringen van anderen die over het algemeen goed zijn (die ik hier heb gelezen) zou ik persoonlijk denken aan de temperatuur van je oven.

Ovens zijn rare dingen en zeker niet geheel zuiver, ik raad de meeste mensen aan eens de temperatuur van hun oven te checken met een oventermometer, vaak zit er een behoorlijke afwijking in, die kun je dan bijstellen door de temperatuur hoger of lager in te stellen.

Ik weet niet wat de oventemperatuur van deze specifieke kapselmix is tijdens het bakken, heb je toevallig een vleesthermometer bij de hand kun je die ook even in het midden steken om de temp van het kapsel te checken om te 'garen' moet die tenminste 70 graden celcius aangeven.

I believe in Sandy Claws

8

[quote=mari

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag