Notje schreef:Ik heb al 4 taarten gebakken met mix van de webshop en heb ze stuk voor stuk weg kunnen gooien.Allemaal hebben ze een gedeelte wat niet gaar is grrrrrr.....
Ik had hier al gezocht en me netjes aan de te mixen tijd gehouden eerst zoals op de verpakking en ergens aangepast gevonden hier.Maar nee hoor het helpt allemaal niets.
Ten einde maar mijn eigen oude vertrouwde recept opgezocht uit mijn moeders kookboek van 1963 en jawel hoor net 3 hele mooie kapsels uit de oven gevist.
Wie weet wat ik verkeerd doe?
Notje
Gezien de ervaringen van anderen die over het algemeen goed zijn (die ik hier heb gelezen) zou ik persoonlijk denken aan de temperatuur van je oven.
Ovens zijn rare dingen en zeker niet geheel zuiver, ik raad de meeste mensen aan eens de temperatuur van hun oven te checken met een oventermometer, vaak zit er een behoorlijke afwijking in, die kun je dan bijstellen door de temperatuur hoger of lager in te stellen.
Ik weet niet wat de oventemperatuur van deze specifieke kapselmix is tijdens het bakken, heb je toevallig een vleesthermometer bij de hand kun je die ook even in het midden steken om de temp van het kapsel te checken om te 'garen' moet die tenminste 70 graden celcius aangeven.
I believe in Sandy Claws