1

Onderwerp: Houdbaarheid combi marsepein/fondant

Hallo,

Ik ben benieuwd of, en hoe lang je gemixte fondant met marsepein kan bewaren?
Ik las ergens dat er flinke bacteriegroei onstaat wanneer je dit mengt, klopt dit?

Groetjes,
Patty

2

Re: Houdbaarheid combi marsepein/fondant

Je moet altijd de kortste houdbaarheidsdatum aanhouden.

Marsepein is suiker met amandelen en fondant haast alleen maar suiker. De bestanddelen schelen niet zo heel erg veel en volgens mij is dat van de bacterie

3

Hoi Evelien,

Ik heb het op dit forum gelezen. Er staan trouwens veel tegenstrijdige berichten. Ik laat mijn man wel even voorproeven, en hopen dat ie niet ziek wordt ;-)

Ik heb de marsepein en fondant twee weken geleden al gemengd, en de houdbaarheidsdatum is nog lang niet vertreken. Ik ga er dan maar vanuit dat ik het nog gewoon kan gebruiken.

Groetjes,
Patty

4

Kan je gerust gebruiken!

5

Evelien schreef:

Je moet altijd de kortste houdbaarheidsdatum aanhouden.

Marsepein is suiker met amandelen en fondant haast alleen maar suiker. De bestanddelen schelen niet zo heel erg veel en volgens mij is dat van de bacterie

I believe in Sandy Claws

6

Ik heb net even nagekeken op de Pettinice (van Bakels) daar zit dus aardappelzetmeel in, in hoevere dat dat te vergelijken is met een mais of tarwezetmeel is mij helaas niet bekend. Er zit dus geen mais of tarwe in in welke vorm.

I believe in Sandy Claws

7

Granny W. schreef:

Ik had mij voorgenomen niet meer mezelf te herhalen (..)

Hihi, enigszins offtopic, maar je niet hoeven herhalen op een forum is een utopie. We hebben weliswaar de FAQ en de zoekfunctie, maar niet elk nieuw forumlid spit alles door ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ik wil mezelf ook niet graag herhalen, maar ik heb de vraag gesteld aan het voedingscentrum en volgens hen is er niets bekend over problemen met de combinatie van fondant en marsepein wanneer er zetmeel is toegevoegd aan fondant.

zie dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=12009

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Jozien schreef:

Ik wil mezelf ook niet graag herhalen, maar ik heb de vraag gesteld aan het voedingscentrum en volgens hen is er niets bekend over problemen met de combinatie van fondant en marsepein wanneer er zetmeel is toegevoegd aan fondant.

zie dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=12009

Prima toch, dan volg jij het voedingscentrum, die nogal eens van mening veranderen na incidenten en ik volg mijn eigen ideeen hierover :)

I believe in Sandy Claws

10

Ja, en ik de mijne :)

Samen met alle anderen die net als ik van het tegendeel uitgaan, zolang voor jouw theorie nog steeds geen betrouwbare bron is gevonden om die te bevestigen....

Evelien schreef:

......... Internet staat bekend om de mensen die zich voordoen als compleet andere figuren. [ ......] Dit is dus geen kritiek ofzo, maar een feit waar ieder forumlid hier zich beter maar bewust van kan zijn. Bij informatie over wetgeving wil ik dus graag bronvermeldingen zien!

Dit gaat over een ander onderwerp en heeft betrekking op wetgeving, maar hier ben ik het dus helemaal mee eens!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Houdbaarheid combi marsepein/fondant