1

Onderwerp: Prijs voor taarten bepalen

Goedemorgen allemaal,

Even een vraagje, zal wel een gekke vraag zijn maar goed.
Als je op opdraht taarten gaat maken, hoe bepaal je dan de prijs van je taart??

Kan iemand me helpen??

Groetjes

2

Re: Prijs voor taarten bepalen

Hier zijn al heel veel topics over geschreven. Het is voor iedereen persoonlijk, de een wil er niet aan verdienen, de ander een beetje. Je moet gewoon voor jezelf uitrekenen wat je kwijt bent aan ingredienten en daar dan een bedrag bij doen voor jezelf. Ik ga meestal uit van 1,25 p.p., maar ik denk dat dat binnenkort wel eens verhoogd gaat worden naar 1,50 p.p., ligt er ook maar net aan wat voor taart natuurlijk.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Je neemt de kosten die je ervoor moet maken dus je ingredienten en dan wat je eraan wilt verdienen. Dat is iets dat je zelf bepaalt. Je kunt naar het marktmechanisme kijken. Wat wil je, dat mensen vaak bij je terug komen omdat ze een mooie en lekkere taart kunnen kopen tegen 'n toch nog redelijke prijs, of ga je op 'n hoge prijs zitten, met de kans dat mensen niet zo vaak terug komen, omdat het gewoon duur is. Ik verkoop dan wel geen taarten, maar ik ga liever voor 'n lage marge maar dat de mensen graag terug komen, dan 'n hoge marge en je ziet ze niet meer.

4

Ligt er aan wat je in de toekomst wilt gaan doen, want bereken je nu (te) lage prijzen dan ga je onderuit als je die ooit wilt verhogen omdat je bvb wat meer prof gaat werken......want ollanders zijn allergisch voor prijsverhogingen.

De prijs is deels afhankelijk van de gebruikte ingredienten en uiteraard speciale features waar misschien veel tijd in gaat zitten....een normale prijsberekening is gemiddeld 3,5
X kosten.

In die kosten zitten ingredienten, materiaalafschrijving(gebruikte materialen zoals je mixer, cutters en al die dingen ie je nodig hebt om een taart te maken) electra en eventuele kosten die je moet maken om ingredienten etc aan te schaffen (denk aan porto bestellingen, benzine om ingrdienten in te slaan etc)

Ook moet je je zelf vragen of je exclusief wilt zijn of voor iedere tom, dick or harry een goedkope taart wiilt maken.....

Cakedecoratie is in mijn ogen toch een beetje luxe en exclusiviteit, wil men dat aanschaffen zal men toch aan een redelijk prijskaartje moeten wennen anders halen ze maar een cake bij de hema of zo.

Dus het is helemaal aan jou, je zult daar je eigen mening over moeten bepalen en zo kun je ook makkelijker bepalen wat in jouw geeval het beste prijskaartje is.

Wil je de mogelijkheid open houden om later tegen hogere prijzen mooie taarten te maken en zie je nu de mogelijkheid om te oefenen dan maak de prijs 1,5 tot 2 X de ingredienten kosten met de duidelijke boodschap dat dit oefentaarten zijn, zij tijdelijk de waren zo goedkoop krijgen etc, zo blijven je opties open voor de toekomst.

I believe in Sandy Claws

5

Hoi Granny,

Heel erg bedankt voor je reactie ( Jullie allemaal natuurlijk ). Ik heb hier heel veel aan, en zal ook zeker jouw methode gebruiken.

Groetjes Natasja

6

Mijn taarten zijn duurder dan die van de Hem@. Maar als ze voor een Hem@ prijs klaar willen zijn, moeten ze maar naar de Hem@ gaan. Want ik maak namelijk geen Hem@taarten! Hem@ maakt namelijk geen taart naar eigen wens. En ik wel. Zowel voor de vulling als voor het uiterlijk.
Het verschil kun je overduidelijk zien

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Trouwens, ik gebruik hierboven een aantal keren de naam Hem@, maar dat is algemeen bedoeld voor Hem@

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Carin schreef:

Mijn taarten zijn duurder dan die van de Hem@. Maar als ze voor een Hem@ prijs klaar willen zijn, moeten ze maar naar de Hem@ gaan. Want ik maak namelijk geen Hem@taarten!

Hear hear, that's the spirit :)

Zo zie ik het graag, een goed geloof en vertrouwe in eigen product...!!!

I believe in Sandy Claws