1

Onderwerp: Keukenmachine?

Momenteel meng ik alles nog met zo'n handmixer; prima ding om even gauw slagroom en cakebeslag te kloppen, maar grotere hoeveelheden of als 't langer duurt is dit niet optimaal. Daarom wil ik graag een keukenmachine (tweedehands?) aanschaffen die dit ook (minimaal) allemaal kan. Maar, er is zoveel te krijgen op dit gebied, dat ik 't niet weet!
Welke machine raden jullie aan? En hebben jullie tips waar ik op moet letten enzo?

Groetjes, Marielle

2

Re: Keukenmachine?

ben ook wel benieuwd eigenlijk, Ik weet dat de kitchenaid erg goed in de smaak valt, maar wil toch eigenlijk niet zo veel geld kwijt...

gr ciska

3

ciska31 schreef:

ben ook wel benieuwd eigenlijk, Ik weet dat de kitchenaid erg goed in de smaak valt, maar wil toch eigenlijk niet zo veel geld kwijt...

gr ciska

Als je alleen beslag ed wilt maken is iedere redelijke staande mixer goed te doen, wil je een krachtige staande mixer maar vind je de Kitchenaid te duur (daar betaal je ook een stukje design) zijn er verschillende Kenwoods in een wat lagere prijsklasse een prima alternatief.
Kijk naar wat de machine kan, de kracht van de motor. de Kenwood MX300 bvb is een prima staande mixer en vergelijkbaar, misschien zelfs nog wat beter, met de Kitchenaid en stukken goedkoper.

De prijs voor deze machine is ongeveer 250 euro as je een beetje rondshopt, en dus ook geschikt voor het wat zwaardere kneedwerk.

I believe in Sandy Claws

Ik vind het belangrijk dat alles goed te reinigen is en alle onderdelen van metaal. Omdat er meestal kneedwerk in word bereid is een food prosesor niet zo geschikt, je hebt wel een redelijke motor nodig. Kijk eens op kieskeurig.nl, hier kan je vergelijken.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een morphy
http://www.beslist.nl/huishoudelijke_ap … 48955.html

veel plezier met uitzoeken.

groetjes Chantal

5

Ik heb het al heel wat keren in diverse topics geschreven: ik heb een Bestron Kitchen Master en die doet het h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Je kan nu denken, ik wil een leuke voor niet te veel geld, doe er toch niet zo veel mee. Maar je zult zien, dat je later denkt, ships, dat kan mijnes niet en met een beetje doorsparen had ik wel die goede gehad die het wel kan. Dus tja, denk ook aan wat je later er misschien mee wilt doen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik heb een kenwood mx275 gekocht op www.redcoon.nl voor 175,= incl verzending. Het is een zwaar metalen mixer en lijkt wel een klein beetje op een kitchenaid. In andere topics zijn er meer merken en typen beschreven, even de zoekfunctie gebruiken

8

thanx allemaal.
Ik heb nog es wat rondgeneusd op internet en 't zal toch geld gaan kosten.. ;)
(Man maakte geen bezwaar; zag het voordeel van meer en betere taarten ;)

Ik heb mijn zinnen op een kenwood gezet, inderdaad omdat ik later niet tegen beperkingen aan wil lopen. Weet alleen nog niet welke precies dat moet ik nog even uitvogelen! :)
Ik heb een makro (en sligro) pas (gezamenlijke inkoop?!) dus ga ik die krantjes maar eens in de gaten houden!

Groetjes, Marielle

9

Die man van je moet je in ere houden ;)

Ik heb trouwens ook een Kenwood Patissier, destijds als aanbieding bij de Makro gekocht.

Ik verplaats je topic trouwens naar de rubriek Taartdecoratie Algemen; daar hoort-ie wat beter dan in Vraag & Aanbod :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Ik heb nog eens verder 'geshopt' en kwam deze tegen:
Eentje van Krups met geintegreerde weegschaal met tarra-functie, metalen behuizing, 1200 watt vermogen en accesoires enzo (en m.i. goede prijs/kwaliteitverhouding) Super! :cool:

(Wilde plaatje invoegen, maar dat lukt niet. ff Googlen op 'krups prep 9000' dan vind je 'm direct).
Ik ben er weg van! :cool:

Groetjes, Marielle

11

Ik heb hem even opgezocht want ik ben niet bekend met Krups, en ik moet zeggen dat ik je verliefdheid begrijp, prachtig apparaat en wel handig die elektronische timer en geintergreerde weegschaal.......

Ik denk dat als ik een nieuwe machine moet toch eens hard moet gaan denken want deze ziet er echt goed uit. Als je hem koopt laat eens horen hoe hij werkt in het dagelijks gebruik, ik ben erg  benieuwd :)

Zucht, ik moet op zoek naar een nieuwe handmachine (deze is een paar keer de afwas in gegleden en begint nu toch wel zo nu en dan een raar geluid te produceren) maar ik weet niet of ik zal kiezen voor een mixer met de standaard 2 draadhaken of eentje met een 1 meerdradige garde als je begrijpt wat ik bedoel.

I believe in Sandy Claws

12 Laatst bewerkt door nonnes (05-09-2007 17:22)

dit is ook een hele mooie voor heel wijnig geld ook met weegschaal er in

groetjs manon

neckermann keukenmachine
Keukenmachine. Zeer functioneel en bijzonder fraai vormgegeven retro mixer. Stil, snel en betrouwbaar. Bijzonder handig is ook de geïntegreerde keukenweegschaal.

Met praktisch oprolbaar snoer. Met 2 RVS mengkommen van 1,5 l en 2,5 l, 2 kloppers en 2 deeghaken, garde en weegschaal. Vermogen: 500 W.

weet alleen niet of ie sterk genoeg is maar zit er al een weekje op te loeren

13

Ik heb er ook even over nagedacht maar het is veel plastic, dan geef ik toch liever wat meer uit, ik stoot ook nogal makkelijk overal tegenaan, dingen moeten nogal eens verplaatst worden (te kleine keuken) dus als ik er weer eentje moet dan wordt het weer een zwaar metalen.....

Voordeel daarvan is ook dat ze met zware degen niet makkelijk de keuken gaan ronddansen (been there done that and got the t-shirt :))

I believe in Sandy Claws

14

ooo dankje zorgt er weer voor dat ik geen miskoop doe. ty granny

groetjes manon