1

Onderwerp: Spoed: hoeveel stukjes is een ronde taart van 26?

Ik moet 2 taarten maken straks voor in totaal 37 personen. Ik wilde mijn 28cm vorm gebruiken ( 2x) maar nu merk ik dat de ring niet goed sluit. Kan ik mijn 26cm ronde vorm gebruiken? Zou ik daar genoeg aan hebben?

groetjes,
Chantal

2

Re: Spoed: hoeveel stukjes is een ronde taart van 26?

Talla schreef:

Ik moet 2 taarten maken straks voor in totaal 37 personen. Ik wilde mijn 28cm vorm gebruiken ( 2x) maar nu merk ik dat de ring niet goed sluit. Kan ik mijn 26cm ronde vorm gebruiken? Zou ik daar genoeg aan hebben?

Amper ben ik bang, gezien de grote stukken die ze hier in Nederland normaal vinden. Wat je wel kunt doen is naast 2 opgemaakte taarten een zogenaamde cuttingcake (kan er zo snel geen nederlands woord voor verzinnen)leveren

Doen ze vaker bij bruidstaarten etc, je maakt de taarten op met de versiering zoals die besteld zijn naar wens en de cuttingcake doe je alleen maar bekleden in dezelfde kleur. Neem wel even contact op met je klant en overleg.

I believe in Sandy Claws

3

Voor een 26 cm vorm, reken ik inderdaad (hollandse ;) ) stukken voor 14-16 personen, dat dus keer 2 is niet genoeg. Ik zou er een kleine bijmaken van 20 cm. Dan zit je met 2x 26 op ongeveer 30 en die van 20 cm op 8-12 (ik reken 10 als het hoge taarten zijn). Als je een kleinere vorm voor erbij hebt kun je die natuurlijk ook doen :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik reken blijkbaar kleiner (ca. 18 voor 26 cm), maar zelfs dan zou ik het niet aandurven, het idee van Granny staat me wel aan; 2 taarten voor de oh's en de ah's en dan

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Ik reken blijkbaar kleiner (ca. 18 voor 26 cm), maar zelfs dan zou ik het niet aandurven, het idee van Granny staat me wel aan; 2 taarten voor de oh's en de ah's en dan

I believe in Sandy Claws

6 Laatst bewerkt door merlette (29-08-2007 21:16)

Ben het wel met Granny eens: in Nederland krijg je vaak een hele maaltijd voorgeschoteld. Is natuurlijk wel heel lekker maar mag wat mij betreft af en toe wel wat bescheidener. Het taartje dat ik voor mijn verjaardag had gemaakt (klaproosjes) was 20 cm doorsnede en bijna 10 cm hoog. Daar heb ik toch ruim 15 stukken uitgehaald en dat vond ik geen miezerige stukjes. Maar goed het blijft altijd moeilijk om te bepalen hoeveel stukken je uit een bepaalde maat taart kan halen.

7

Nou ik redde het niet om er nog 1 bij te maken. Het moet ook in een bepaald thema, 112 logo en een ambulance. Ik heb nu toch 2 van 26 cm gemaakt maar wel heel hoog, zonder vulling al bijna 10cm hoog. Zal toch wel goedkomen toch?
Ik heb zelf vaak dat ik veel meer stukjes ergens uit haal. Bijvoorbeeld mijn 25x25 daar haal ik met gemak 25 stukken uit, ook omdat ze altijd zo hoog zijn.
Ik zie het wel, vermeld er maar bij dat ze niet te grote stukken moeten snijden!

8 Laatst bewerkt door wendy (01-09-2007 16:48)

Ja hoor, ik maak mijn taarten ook wel eens hoger als mijn vorm niet groot genoeg is naar mijn zin. Zie het maar zo, zodra je dezelfde hoeveelheid ingredienten in je blik doet als je normaal doet voor die hoeveelheid mensen, dan zit je gewoon goed hoor.
Ik zeg het er ook wel bij, dat ik hem hoger heb gebakken zodat ze wat kleiner kunnen snijden. Nog nooit klachten over gehad.

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Spoed: hoeveel stukjes is een ronde taart van 26?