1

Onderwerp: help waarom

help help wie kan mij vertellen wat ik fout doe zo gauw ik wat grotere bloemen maak van gumpaste. dan breken ze zo  gauw ik ze wil beschilderen. of wil verwerken in een boeketje.

wat doe ik fout of is dat altijd zo?
groetjes manon

2

Re: help waarom

nonnes schreef:

help help wie kan mij vertellen wat ik fout doe zo gauw ik wat grotere bloemen maak van gumpaste. dan breken ze zo  gauw ik ze wil beschilderen. of wil verwerken in een boeketje.

wat doe ik fout of is dat altijd zo?

Ik weet niet of je wat fout doet :)) Gumpaste bloemen zijn natuurlijk wel breekbaar dus moet je redelijk voorzichtig zijn, mag ik vragen welke gumpaste je gebruikt en zou je misschien een fotootje kunnen maken van wat gebroken bloemen zodat ik kan zien of er misschien structureel wat foutjes zijn, te dun, ongelijkmatig gerold etc ?

I believe in Sandy Claws

3

hallo

ik heb geen foto's meer van ze want heb ze uit boosheid weg gegooid. maar zou het kunnen dat ik te veel tylose gebruik?

want zit nu een roosje te maken en die is gelijk minder korrelig.
maar vraag me af of ze dan ook hard worden.

of komt het omdat ik het gemengde fondant niet 2 uur laat rusten?
en wat ik had gemaakt waren verschillende lely's die zijn vrij groot maar wou ze wel mooi dun maken en bij het eerste blaadje brak het gelijk.

hihih denk dat ik maar moet gaan puzzelen. nee hoor geef niet op

groetjes manon

4

nonnes schreef:

hallo

ik heb geen foto's meer van ze want heb ze uit boosheid weg gegooid. maar zou het kunnen dat ik te veel tylose gebruik?

want zit nu een roosje te maken en die is gelijk minder korrelig.
maar vraag me af of ze dan ook hard worden.

of komt het omdat ik het gemengde fondant niet 2 uur laat rusten?
en wat ik had gemaakt waren verschillende lely's die zijn vrij groot maar wou ze wel mooi dun maken en bij het eerste blaadje brak het gelijk.

hihih denk dat ik maar moet gaan puzzelen. nee hoor geef niet op

groetjes manon

Aha....je gebruikt dus foondant opgewerkt met tylose ? Dat is nameijk geen gumpaste en echt ongeschikt om gumpastebloemen mee te maken:)

Als je wilt kan ik wel even een recept voor gumpaste op de receptenafdeling zetten ?

I believe in Sandy Claws

5

ooooooo hahaha daar is de cloe. ja heel graag een recept om echte mooie bloemen mee te kunnen maken want hier wordt ik zooo verdrietig van als het niet lukt

heel erg bedankt!!!!!!

groetjs manon

6

nonnes schreef:

ooooooo hahaha daar is de cloe. ja heel graag een recept om echte mooie bloemen mee te kunnen maken want hier wordt ik zooo verdrietig van als het niet lukt

Hij staat er al, als ik vandaag nog even tijd heb zal ik er nog eentje vertalen, ze werken beiden erg goed, houdt er rekening mee dat hoe groter je bloemen worden hoe meer tijd je nodig hebt voor het drogen, dit zijn rustig drogende gumpastes, dus makkelijk te verwerken en hebben voor de volledige bloemen een nachtje droogrust nodig, maar als je hier mee gewerkt hebt dan wil je niet anders meer, die van vanavond heeft of gum tragacanth erin of tylose zodat je kunt kiezen op basis wat je in huis hebt.

I believe in Sandy Claws

7

granny je bent geweldig heb vandaag mijn gumpaste binnen gekregn. had voor het gemak maar even kant en klare bestelt.

maar het werkt zoooo veel makelijker. helemaal super, wat een verschil zeg.
dankje voor de tip!!!!!!

groetjes manon