1

Onderwerp: bloembak. twijfel of ik m show

Moest een "ff snel" taartje maken. En had nog een mini tulbandkapseltje in de vriezer. Dus...ik dacht ik doe ff snel een bloembak. gewoon met de restjes kleur die ik nog had liggen, geen toestanden. alleen een beetje bruin gemaakt voor het hout.

De reden dat ik twijfel of ik m wel zou posten is dubbel. Door de mega snelheid van het maken is ie niet supermooi geworden. (heb m in 20 minuten in elkaar gedraaid, en in die tijd zelfs ook nog botercreme gemaakt)
IK heb nog weinig bloemuitstekers, dus de margriet gebruikt en wat vormpjes en rolroosjes.

De 2e reden is dat het maken van dit taartje een leuke oorzaak had, maar daar zal ik verder niet over uitwijden.

Dus..kijk er naar..zie hoe het eigenlijk niet helemaal hoort, en vergeet m weer....


http://www.mijnalbum.nl/Foto-PGS8PRYY.jpg

2

Re: bloembak. twijfel of ik m show

als ik je een tipje mag geven, die blauwe die links voorraan te zien is bestaat uit een set van drie, het is heel knap als je op de grote ook de twee kleinere bloempjes legt, al dan niet in een andere kleur...

... maar misschien wist je dit alles al ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: bloembak. twijfel of ik m show

euh...dat zou kunnen belluna, als het een set van 3 was geweest..maar het is een enkele, en niet eens een bloem, maar zo;n ding om een onderkant van een roos te maken, een callix geloof ik.
Dus...helaas.

Wie heeft er trouwens nog aanraders qua bloemuitstekers? Die decoflex vorm? OF toch gewoon echt stekers??

4

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Nou ik vind hem mooi hoor!!

5

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Een leukie geworden hoor!! Ik ben helemaal weg van de plunger set van de margrietjes, het zijn er 4 in een setje!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Re: bloembak. twijfel of ik m show

chokoala schreef:

De 2e reden is dat het maken van dit taartje een leuke oorzaak had, maar daar zal ik verder niet over uitwijden.

Ja, dat kun je dus niet maken h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Ik weet t ik weet t, zwanger!

(Je hoeft hierop echt niet te reageren hoor!)

8

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Hij is in ieder geval heel vrolijk met al die kleurtjes en je had een goede reden, dus wat wil je nog meer :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Ja, ik denk het ook, vast zwanger!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

10

Re: bloembak. twijfel of ik m show

euh nee..ik had moeten typen GEEN leuke reden, ipv EEN.
En ikzal het dan maar summier toelichten. Iemand had op eigen initiatief iets gedaan binnen de vereniging waar ik in het bestuur zit. Via het roddelcircuit hoorde ik achteraf dat ze verbolgen waren dat ze geen bedankje hadden gekregen, terwijl ik tijdens hun bezigheden enkele malen mijn waardering had uitgesproken.

Ik voelde me dus aan de ene kant lullig dat ze teleurgesteld waren, maar voelde me ook aangevallen omdat ze niet het lef hadden om het tegen mij te zeggen, maar wel via het roddelcircuit.

Vandaar dat ik hem maakte met een dubbel snertgevoel, en dat het taartje aan de ene kant een afreagere was, ik wordt nl over het algemeen heel rustig van taart maken. maar aan de andere kant maakte het me ook niet zo veel uit hoe die werd.

Wat ik er echter wel van geleerd heb is dat je beter donker gekleurde botercreme, of pasta kunt gebruiken. Lijkt meer op "aarde" in de bloempot en dan is eht minder erg als er een stukje onbedenkt blijft.

11

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Ik vind het een heel gezellig taartje geworden, die ik niet gauw vergeet :) Vast ook heel lekker. Ben trouwens wel nieuwsgierig aangelegd, dus ben wel heel benieuwd naar de reden. Er komen allerlei gedachten al in mijn hoofd, maar ook ik zal niet verder uitwijden :D :D
Ik heb verschillende uitstekers, maar vind de plungersetjes echt geweldig. Die margrietjes (setje van 4 hier van de webshop) en ik heb ook zo'n aparte gekocht met een ejector met 2 kleine uitstekertjes een beetje ronde bloemetjes. Vind ze super snel werken. Zeker die met de ejector. Dan lukt jou het wel in een klein kwartiertje ;)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

12

Re: bloembak. twijfel of ik m show

carina,de reden staat er...net boven jou posting. ....
Ik hoop in oktober wat plungers en cutters te zien op de beurs.

13

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Nou dat afreageren is toch aardig gelukt!! 20 minuten voor een taart??? WAUW :Y

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

14

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Nou, toch nog een fleurig geheel zo.
Jammer altijd he, dat men meestal de makkelijke weg kiest door het aan andere te vertellen ipv aan de pers. zelf.
Maar goed, jij hebt je best gedaan.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

15

Re: bloembak. twijfel of ik m show

Je hebt je in elk geval lekker af kunnen reageren met dit taartje. Toch wel heel erg leuk geworden hoor!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

Re: bloembak. twijfel of ik m show

:D Die had van mij geen taartje gekregen :P maar goedkopen bonbons ofzo. Belachelijk dat je zoiets viavia moet horen en ook niet erg leuk.

Wel leuke taart, vooral de bak zelf! :Y