Onderwerp: castle set wilton
Hallo,
wie o wie heeft al gewerkt met de castle cake set??????
ik vraag me nl af of het allemaal wel werkt met het bekleden/bespuiten van de torens.
groetjes
katja
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » castle set wilton
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
wie o wie heeft al gewerkt met de castle cake set??????
ik vraag me nl af of het allemaal wel werkt met het bekleden/bespuiten van de torens.
groetjes
katja
Heb het nieuwe wilton boek, en vindt het allemaal wel erg leuk uitzien met die kastelen. Alleen dat bekleden vindt ik een beetje raar allemaal, ik bedoel je doet dus laag fondant soms om een toren vindt ik zonde hahah. Zal opzich denk ik wel moeilijk gaan om alles netjes te bekleden.
tsja,
heb dus set en boek gekocht en dacht dus dat het bakvormen zouden zijn. ...Niet dus!! vind het een raar idee om plastic dingen te bekleden....vooral als je allen de raampjes of gedeeltelijke bekleding doet vraag ik mij of blijft het plakken??? Je moet ook maar hopen dat alles weer heel retour komt.
de voorbeelden zijn prachtig
Hmmm..ik heb even gekeken wat jullie bedoelen, maar ik begrijp niet echt wat de bedoeling is van de set?
Is het de bedoeling dat je het spul bekleed en zo laat zitten en later weer terug krijgt van de klant? Of is het een vorm set voor de pastillage waar je het kasteel dan van bouwt?
Wilton gaat er eigenlijk nog steeds van uit dat iedereen alleen voor zichzelf bakt en dat je iedere keer als je thuis een taart nodig hebt naar de winkel rent om precies dat te kopen wat zij in het lijstje naaast de taart in het boek zetten.
de pilaren zijn eigenlijk ook wegwerp althans de inprik pilaren
het kasteel set is herbruikbaar maar word wsch. door veel amerikanen na eenmalig gebruik weggeknikkerd dat komt natuurlijk ook door het prijsverschil met hier en met de wegwerp mentaliteit van de amerikaan.
dus je bekleed het plastic en wil je het herbruiken dan moet alles er weer af en doe je het opnieuw ben wel benieuwd of de bekleding een beetje blijft zitten.
groet,
Saskia
dus je bekleed het plastic en wil je het herbruiken dan moet alles er weer af en doe je het opnieuw ben wel benieuwd of de bekleding een beetje blijft zitten.
Hmm..ik ben dus niet voor niets geen liefhebber van Wilton
Ik denk dat het toch nog het leukste is het kasteel te bouwen zonder dit sort 'vullingen' maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
nou, ik ben ook benieuwd of alles wel blijft zitten...vandaar mijn bericht!
ik denk dat ik binnenkort maar eens langzaam ga beginnen aan een dummy voor onze kerstetalage.
als iemand dan zo gek is om er 1 te bestellen dan koop ik wel weer een setje en vraag dan borg ervoor.
zie de hele santekraam al gewoon instorten als je het niet met superglue in elkaar zet. Gekke jongens die Amerikanen.
maar nog steeds.............wie ervaring of gedurft heeft.....graag reactie
Hi Katja.
Misschien ehb je hier iets aan om eens rond te neuzen:
http://www.lindyscakes.co.uk/CakesofBuilding.htm
Misschien is het een idee om misschien 1 van haar boeken aan te schaffen, ze maakt echt geweldige gebouwen en kastelen. Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar het staat wel op mijn to do list, alhoewel ik wel heb geleerd hoe dragende delen te maken met pastillage enzo.
Even over de castle set. Omdat we hem aanbieden in de webshop hebben we natuurlijk even gekeken hoe alles eruit ziet en hoe het te gebruiken valt. Het is dus zo dat de torens van kunststof zijn, ze zijn al "voorgedecoreerd" dus je zou ze zo kunnen gebruiken als je wilt. Je ziet dan wel, vind ik, duidelijk dat het kunststof is. Je kunt bijv. ook heel leuk repen snijden en die om de toren heen wikkelen, dan krijg je een leuk effect. Voordeel is dat je niet zoveel fondant of marsepein kwijt bent en het er ook weer prima vanaf krijgt. Je kunt ze overigens gewoon door een sopje halen.
Je kunt ze echter ook helemaal bekleden. Ik denk vooral dat het gemak is dat je koopt tov cakes snijden. Daarbij zijn de torens heel licht, dus blijft het allemaal ook goed staan bovenop een taart, dat zou ik bij torens eerder niet doen.
Ik maakte zelf altijd kastelen met torens van cake, het midden doe ik dan met biscuit. Er is altijd een kans dat torens wat inzakken, dat voorkom je dus met die plastic torens. Als ik een dergelijke taart in opdracht zou maken zou ik dus voor de set een borg vragen. Net als je bij een standaard zou doen of bijv. voor een pinpopje bij een barbietaart als je die erin stopt (voor de duidelijkheid: het popje dat je bij de wonder mold van wilton krijgt).
Even een impressie wat in theorie kán met de castle set, plaatjes komen van de wilton site:
torens onbekleed, alleen de punten bekleed
torens bekleed en imprint van steentjes
zandkasteel
of zelfs als bruidstaart
Groetjes, Inge
Inge, kun je de mallen ook gebruiken als mal, dus als je ze bekleed met huishoudfolie daarna met pastillage, kun je dan de vorm eruit trekken zodat je de pastillage huls overhoudt?
ja, dat zou wel moeten lukken. Dan moet je het via de bovenzijde (die is breder) eruit halen, maar het zou moeten werken. De torens zijn wel iets "gedecoreerd" met een raampje e.d. maar met folie zou je daar niets van moeten merken.
Groetjes, Inge
AHA!!!
bedankt voor het meedenken maar ik wacht op de 1e reactie en foto van diegene die het "gedaan"heeft.
Dat van dat "mal"idee ga ik zeker eens proberen. Ik decoreer alleen taarten in opdracht en oefen op de dummies voor de etalage. Zo probeer ik vanalles en leer mijzelf steeds een beetje meer aan.Ik werk het liefst met ouderwetse DAS klei en ik nu ik erover nadenk.......als het lukt om mallen te maken dan je fantastische kunstvwerkjes maken die wat langer goedblijven.
POEP! ik heb er nu al zin in maar doordat ik de afgelopen 2 weken al aan de dummmies was ligt er een hele berg strijk!!!!
Zodra ik iets heb waar ik trots op ben dan zien jullie het
groetjes katja
AHA!!!
bedankt voor het meedenken maar ik wacht op de 1e reactie en foto van diegene die het "gedaan"heeft.
Hoi Katja, als je kijkt op Cake Central (www.cakecentral.com), je moet je wel even inloggen daar maar dat is gewoon gratis hoor, kun je al veel verschillende voorbeelden zien en ook allerlei topics lezen van mensen die dit al gebruikt hebben.
Tot nu toe heb ik gelezen dat ze vrij onstabiel staan, die mensen adviseerden om er een gaatje in de maken en ze vast te zetten met een deuvel....
Maar goed daar zijn dus allerlei voorbeelden :-)
Hoi Lara,
Wat handig dat we dat weten. Ik kan me voorstellen dat je ook een rondje icing spuit en ze daarin plant. Ik zie ook aan de voorbeelden dat aan de onderrand van de torens ook steeds afgewerkt wordt. Ik heb ze zelf dus ook nog niet gebruikt hoor, alleen wel gezien omdat ik even in de doos kan spieken. Helaas maak ik bijna geen taarten meer, dus het zal er ook binnenkort niet van komen ben ik bang
Groetjes, Inge
Hoi Lara,
Wat handig dat we dat weten. Ik kan me voorstellen dat je ook een rondje icing spuit en ze daarin plant. Ik zie ook aan de voorbeelden dat aan de onderrand van de torens ook steeds afgewerkt wordt. Ik heb ze zelf dus ook nog niet gebruikt hoor, alleen wel gezien omdat ik even in de doos kan spieken. Helaas maak ik bijna geen taarten meer, dus het zal er ook binnenkort niet van komen ben ik bang
Groetjes, Inge
Ja dat zou natuurlijk ook prima kunnen, volgens mij doen de meeste (die ik gezien heb daar) dat ook. Alleen als je er zo'n zeer uitgebreid kasteel van maakt met torens overal werd het een beetje wiebelig (ja al ie nog vervoerd moet worden is het altijd een beetje eng ).
Kan me voorstellen Inge dat je het veel te druk hebt met alles! Wel jammer, altijd leuk om een nieuwe taart van jou te zien :-D
@Katja, ik heb de set ook alweer een tijdje in huis en mijn jongste wordt eind september 4, dus ik hoop dat ik haar kan ompraten tot een kasteeltaart!?!?
Ik ben benieuwd...die van mij wordt half oktober 4 en kan niet kiezen dus ik denk te weten wat je bedoeld met ompraten.
Inmiddels ook bij cakecentral gekeken en ik ga mijn best doen...ooit
Hoi hoi Ladies,
Ik heb em geprobeerd! De reacties waren geweldig! Het decoreren duurde ook niet lang, want er hoeft niet veel aan te gebeuren. Let niet op de lelijke lijntjes enzo, ik decoreer niet zo vaak taarten. Dit is pas mn 3e ofzo in de afgelopen 4 jaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album=MFSYUDX8
Bye!
De derde! WOW prachtieg taart, ook mooi kleurgebruikt! Torens erg mooi bekleerd, zo is het toch wel een leuk hulpstuk die torenset.
Dankje! ...Zo zie je maar dat zelfs een onervaren iemand een prachtige taart kan neerzetten dankzij sit setje!
erg mooi gedaan, eindelijk een huis,tuin en keuken resultaat waardoor ik het hopelijk binnenkort aandurf om het zelf te doen.....nu nog te druk met andere taarten!!
waarmee heb je de torens op de taart geplakt??? royal icing
succes met je volgende kunstwerk
katja
Hoiii zijn er inmiddels meer dames die deze set al geprobeert hebben ik had namelijk bij Taart en Trends deze set gekocht...maar nu verdiep ik me pas in het topic he, dus vroeg me af???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » castle set wilton