Onderwerp: lelie maken zonder lelie uitsteker?
ik heb dus geen maar moet wel enkele lelies maken tegen zaterdag,
dus als iemand een idee heeft
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » lelie maken zonder lelie uitsteker?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
In plaats van uitsteken zelf het modelletje snijden denk ik! Ik zou even een malletje van papier maken zodat je basisvorm bij ieder blaadje hetzelfde is! Succes!
Moeten ze groot zijn ?
Die kleintjes die ik op de dolfijn-taart heb gemaakt zijn gemaakt met de margrietuitstekertjes en dan de blaadjes ietsje plat frillen met een tandenstoker,
De bladeren het ik gemaakt met een rozenblad uitsteker en dan daar een knipje in en de randjes bij het knipje mooi afronden en er wat nerfjes in maken.
Voor kleintjes werkt dit echt super...waren heel leuk geworden, maar voor grote waterlelies is het een stuk minder mooi denk ik
Wat voor lelies? Ik bedoel dus, waterleleies of tuinlelies zoals tijger, calas etc.
Ik heb voor de laatste wel templates in een boek staan die ik kan copieren voor je.
euh, gewone lelies? geen waterlelies en geen calas. de klassieke lelie van in een
boeket zeg maar.
ik heb aan de bruid een foto gevraagd maar ze reageert niet
euh, gewone lelies? geen waterlelies en geen calas. de klassieke lelie van in een
boeket zeg maar.
ik heb aan de bruid een foto gevraagd maar ze reageert niet
Deze dus ?
http://www.culpitt.com/how-to.php?page=249
Maar als je die nog nooit gemaakt hebt dan wordt het kort dag....daar heb je wel enige oefening voor nodig, misschien zijdebloemen nemen ?
De vorm is niet zo moeilijk, ieder langgerekt bladcutter kun je daarvoor gebruiken, als veiner kun je een lichte impressie gebruiken van bvb een buitenblad van zoete mais, slecht een impressie ervan zeg maar.
Maar je moet dan vandaag beginnen, de bloembladen maken en die de komende 24 uur laten drogen, dan de boel samenstellen, zo heb je nog tijd genoeg om fouten te maken (dat kan gebeuren )
Hangt ervanaf hoe je de lelie maakt en of je ijzerdraadjes gebruikt of niet
Als je ijzerdraadjes in het blad gebruikt kun je een bloem binnen een uur afhebben.
27 october geef ik een workshop. Hij is al volgeboekt maar op www.taartentrends.nl zie je welke lelie ik bedoel.
groetjes Francisca
Hangt ervanaf hoe je de lelie maakt en of je ijzerdraadjes gebruikt of niet
Als je ijzerdraadjes in het blad gebruikt kun je een bloem binnen een uur afhebben.
27 october geef ik een workshop. Hij is al volgeboekt maar op www.taartentrends.nl zie je welke lelie ik bedoel.
Maar dan moet hij nog steeds drogen ennuh.....het moet zaterdag al klaar zijn hoor )
Ik ga er morgen eentje proberen waarvan je werkt vanaf de veiner (dus zonder cutters) weer eens wat anders.......
Nee hoor dat is nu het fijne aan de techniek waar ik mee werk.
De manier waarop je de lelie maakt geeft het meteen de stevigheid waardoor je het meteen kunt verwerken in een boeketje etc.
groetjes Francisca
goed nieuws van de bruid gekregen! ze wil calla-lelies!! en dat kan ik al een beetje dus het zal wel lukken
merci voor mee te denken hoor
Nee hoor dat is nu het fijne aan de techniek waar ik mee werk.
De manier waarop je de lelie maakt geeft het meteen de stevigheid waardoor je het meteen kunt verwerken in een boeketje etc.
Zo te zien werk je gewoon met alle bladen apart gedraad zoals op de link die ik postte...? Dan zal de bloem nog steeds moeten drogen, verwerkt of niet, ik geeft geen bloemen mee die niet volledig uitgehard zijn
tegen de tijd dat de bloem in elkaar zit is de bloem voldoende gehard.
Verschillende mensen hebben een workshop bij mij gevolgd en nemen de bloemen gelijk mee. Ook heb ik ze zo op een taart gelegd nog geen problemen gehad maar zo zie je maar weer iedereen doet zoals ze zelf het fijnste werken.
groetjes Francisca
Ik heb bij Francisca een prachtige roos gemaakt bij het LTE en die kon echt zo mee hoor, netjes in een bakje met wat keukenpapier, geen enkel probleem. Pronkt hier nog steeds in de kamer!
Ik heb bij Francisca een prachtige roos gemaakt bij het LTE en die kon echt zo mee hoor, netjes in een bakje met wat keukenpapier, geen enkel probleem. Pronkt hier nog steeds in de kamer!
Dat is geen probleem, maar wel anders dan aan de klant afgeven )
Jij, ik en de anderen die bloemen maken zullen de bloemen op een zekere manier behandelen, maar je verliest het zicht op bloemen die je aflevert en wat mensen ermee doen......en het is wel jouw reputatie die op het spel staat als de bloemen vervormd tentoongesteld worden op bvb een bruidstaart.
Maar daarom maak ik bloemen ver vooruit, behalve de laatste keer, wachten op cutters die niet kwamen, niemand mij kon vertellen hoe de bloemen gemaakt moesten worden, geen boek/dvd of leraar die ze voerde of ooit gemaakt had.....dus 2 dagen voor het huwelijk erop uit getrokken de natuur in met de honden, gevonden, thuis uit elkaar getrokken en toen gemaakt met zweet in de nek )
Gelukkig goed afgelopen maar dat gebeurt mij gewoon nooit meer
Ik heb nog dagenlang in mijn slaap die bloemen gemaakt (ik had er 100 gemaakt)
Lomperikken heb je natuurlijk altijd, maar daar helpt een aantal dagen extra drogen toch ook niet tegen? Als je een bloem bij Francisca meeneemt dan is 'ie echt al hard, je kunt 'm dan niet meer vervormen, nog wel slopen natuurlijk...
Maar ik ben het met je eens dat ik een pronkstuk met veel prachtige lelies oid wel zelf helemaal piekfijn zou willen opbouwen...
ook ik maak mijn bloemen van te voren maar dat is meer vanwege de tijd dan vanwege het drogen. Bij een aantal van mijn trouwtaarten was ik snachts nog bezig met het maken van de laatste bloemen en blaadjes, het in elkaarzetten van de boeketjes etc. De volgende dag op de trouwtaart en ik heb nog echt geen problemen gehad dat een boeket misvormed was. het enigste wat ik daar goed mee geleerd heb is: maak het meer van te voren dat scheelt een hoop stress!
groetjes Francisca
ook ik maak mijn bloemen van te voren maar dat is meer vanwege de tijd dan vanwege het drogen. Bij een aantal van mijn trouwtaarten was ik snachts nog bezig met het maken van de laatste bloemen en blaadjes, het in elkaarzetten van de boeketjes etc. De volgende dag op de trouwtaart en ik heb nog echt geen problemen gehad dat een boeket misvormed was. het enigste wat ik daar goed mee geleerd heb is: maak het meer van te voren dat scheelt een hoop stress!
En maak wat extra in geval van onvoorziene breuk (ook die les heb ik geleerd )
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » lelie maken zonder lelie uitsteker?