1

Onderwerp: marsepein 1:2

hai allemaal ,

ben vandaag bij de sligro geweest en heb een potje marsepein van 1 kg mee genomen  ( was wel duur 11,82 met btw of is dit normale prijs voor 1: 2 marsepein????)

nu zag ik dat het 1 : 2 marsepein is , hoe krijg ik het nu 1 : 3 ???

wie kan mij helpen .

dank je wel alvast .
groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

2

Re: marsepein 1:2

deanera schreef:

hai allemaal ,

ben vandaag bij de sligro geweest en heb een potje marsepein van 1 kg mee genomen  ( was wel duur 11,82 met btw of is dit normale prijs voor 1: 2 marsepein????)

nu zag ik dat het 1 : 2 marsepein is , hoe krijg ik het nu 1 : 3 ???

Yep, Sligro is onbeschaafd duur met zijn marsepein en zeker voor een 1 op 2 marsepein.

Het eerste deel betekent amandelen, tweede deel betekent suiker, dus als je meer suiker dan amandelen wilt kun je nog wat poedersuiker toevoegen maar in een 1 op 2 ,arsepein zit al 66 % suiker dus verhogen gaat alleen ten koste van de amandelsmaak. Het wordt daardoor meestal wel wat droger, je kunt het in de keukenmachine inmengen, door de opgewekte warmte komt er nog iets meer vet vrij uit de amndelen en bindt die de suiker.  Met de hand inkneden kun je wat druppels citroensap toevoegen, stabiliseert de extra zoettoevoeging ook een beetje.
In de webshop van dit forum is een uitstekende marsepein te koop voor een goede prijs die je eventueel nog in suikeraandeel kunt verhogen op dezelfde manier in suikeraandeel.

I believe in Sandy Claws

3

Ik zou niet beginnen met suiker toe  te voegen, geeft volgens mij niet een resultaat dat je nog makkelijk kan uitrollen.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

dank je wel voor de info dames , ik denk dat ik hem zo ga gebruiken.

en ga volgende keer in de webshop bestellen .( had ik net gedaan was allen de marsepein vergeten lol;)

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

5

Ik heb in Belgie marsepein 1:2 gekocht (in de supermarkt) in pakjes van 2 ons, voor ongeveer 1,5 euro per pakje (weet de prijs niet precies meer).
Heb het nog niet gebruikt, ga morgen proberen er rozen van te maken. Moet lukken lijkt me (???)...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Ik gebruik wel eens marsepein uit Duitsland, ook geen 1:3 dus.
Mijn ervaring is dat het heel smeuig is, dus er kan best een hoop suiker door zonder dat het hard wordt of onuitrolbaar. Als je twijfelt over de smaak kun je altijd tussendoor een stukje proeven.
Het is alleen vrij gelig, dus je moet even nadenken over wat voor kleur je ermee wilt maken...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

lilo schreef:

Ik gebruik wel eens marsepein uit Duitsland, ook geen 1:3 dus.
Mijn ervaring is dat het heel smeuig is, dus er kan best een hoop suiker door zonder dat het hard wordt of onuitrolbaar. Als je twijfelt over de smaak kun je altijd tussendoor een stukje proeven.
Het is alleen vrij gelig, dus je moet even nadenken over wat voor kleur je ermee wilt maken...

Voor diegene die opmengen vanwege de kleur, er is in Engeland goed extra wit poeder te koop om je marsepein een stuk witter te kleuren.
Ik zal alleen even op moeten zoeken hoe eht het heet, dat is mij helaas ontschoten, zal wel een senior moment zijn :D

I believe in Sandy Claws

8

Carin schreef:

Ik heb in Belgie marsepein 1:2 gekocht (in de supermarkt) in pakjes van 2 ons, voor ongeveer 1,5 euro per pakje (weet de prijs niet precies meer).
Heb het nog niet gebruikt, ga morgen proberen er rozen van te maken. Moet lukken lijkt me (???)...

Is dat diezelfde marsepein die ook in pakjes zit met 2 kleurtjes erbij: geel, roze en wit? Die vond ik erg fijn, inderdaad heel smeuig en wel zoooooooooooooooooooooo lekker. Die moet ik echt binnenkort weer eens gaan halen. Hij was ook niet duur. Maar goed, lekkerder is belangrijker dan dan de prijs.

9

Neeltje schreef:

Is dat diezelfde marsepein die ook in pakjes zit met 2 kleurtjes erbij: geel, roze en wit? Die vond ik erg fijn, inderdaad heel smeuig en wel zoooooooooooooooooooooo lekker. Die moet ik echt binnenkort weer eens gaan halen. Hij was ook niet duur. Maar goed, lekkerder is belangrijker dan dan de prijs.

Nee, het is 1 kleur in een pakje (gewoon marsepeinkleur). Lange dunne pakjes, transparant met geel folie. Als merk staat er alleen "GB" op.
De marsepein is inderdaad wat geler, ik ben benieuwd hoe dat wordt als ik het h

Groetjes, Carin

10

Volgens mij gaat dat vast wel lukken.

11

Neeltje schreef:

Nou... ze zijn heel mooi cyclaamroze geworden, donker roze dus! Wat is dan het probleem? Ik heb ze gekleurd met m'n nieuwe kleurstof... wat volgens het etiket ROOD had moeten zijn. En dan echt rood zeg maar. Echt echt echt rood...
Helaas dus.

Maar de kleur roze die het oplevert is gelukkig wel h

Groetjes, Carin

12

Carin schreef:
Neeltje schreef:

Nou... ze zijn heel mooi cyclaamroze geworden, donker roze dus! Wat is dan het probleem? Ik heb ze gekleurd met m'n nieuwe kleurstof... wat volgens het etiket ROOD had moeten zijn. En dan echt rood zeg maar. Echt echt echt rood...
Helaas dus.

Maar de kleur roze die het oplevert is gelukkig wel h

13

Neeltje schreef:

Heb je misschien van die hele kleine flesjes met vloeibare kleurstof? Tenminste die heb ik ook en m'n rood werd toen ook geen rood.

Ik heb een fles van 200 ml, vloeibaar. Ik maak er eerst zelf kleurpasta van voordat ik het gebruik in marsepein.

Maar ja, rood is erg moeilijk, dat is wel bekend. Maar toch... deze fles beloofde echt rood. Rood rood zeg maar.
Neemt niet weg dat ik erg blij met de fles ben want het is de mooiste kleur roze die ik ooit gezien heb.

Groetjes, Carin

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren