1

Onderwerp: Cupcakes met botercreme extra bewaren

Hallo allemaal,

Ik ga zo cupcakes maken en wil ze bespuiten met botercreme extra (en een aantal met cacao botercreme, maar dit moet ik eerst nog even uitvinden en kijken of het lekker is).

Ik ga ze vrijdag trakteren op mijn werk, denk rond een uur of 10.

Hoe kan ik ze het best bewaren? Kan dit in de koelkast of beter in de vriezer?
Het liefst wil ik ze bewaren met de botercreme erop, en helemaal versierd, maar mocht dit misgaan dan moet het donderdag avond maar, het zijn er 50 dus ben bang dat ik het dan niet red.

Wat kan ik het beste doen en hoe kan ik ze het best bewaren? Ik weet dat ze meestal na een dag nog goedzijn, maar weet niet hoe dit met botercreme extra werkt.

2

Re: Cupcakes met botercreme extra bewaren

Lilian schreef:

Hallo allemaal,

Ik ga zo cupcakes maken en wil ze bespuiten met botercreme extra (en een aantal met cacao botercreme, maar dit moet ik eerst nog even uitvinden en kijken of het lekker is).

Ik ga ze vrijdag trakteren op mijn werk, denk rond een uur of 10.

Hoe kan ik ze het best bewaren? Kan dit in de koelkast of beter in de vriezer?
Het liefst wil ik ze bewaren met de botercreme erop, en helemaal versierd, maar mocht dit misgaan dan moet het donderdag avond maar, het zijn er 50 dus ben bang dat ik het dan niet red.

Wat kan ik het beste doen en hoe kan ik ze het best bewaren? Ik weet dat ze meestal na een dag nog goedzijn, maar weet niet hoe dit met botercreme extra werkt.

In principe doe ik het met alle gewone cake cupcakes, dag 1 bakken, afkoelen op rooster en dan in de cakecontainer en op een koele plek laten rusten voor 24 uur, dag 2 opmaken terug in de container en goed afsluiten en in de koelkast schuiven als je met een compositcreme werkt, als je alleen botercreme gebruikt zonder bederfelijke toevoegingen is een koele plaats voldoende, dag 3 serveren.

Met slagroom en andere room/melk basisvullingen of versieringen is dag 2 ook de aflever en gebruiksdag.

Als je niet helemaal zeker bent van de botercreme smaak, vorm of finish, bak een paar cupcakes extra en oefen daar vanavond op zodat je goed voorbereid bent morgen en kun je inschatten hoeveel tijd je nodig hebt.

De botercreme en compositcreme kun je vandaag maken en in een goed afgesloten schaal of met klingfilm overtrokken in de koelkast bewaren tot morgen, gewoon op tijd uit de koelkast nemen zodat het de tijd heeft om op kamertemp te komen.

I believe in Sandy Claws