Elisa schreef:Hallo dames,
Even een vraagje.
Mijn vrienden en famillie vinden gewone botercreme niet lekker!
Nou vind ik gewone betercreme ook best te boterig hoor.
Maar ik wil dus botercreme kleuren en op een cupcakje doen,
maar weet iemand iets waardoor het iets lekkerder smaakt?
Zonder dat er b.v. Chocola ofzo door gaat.
En ik heb wel al aan smaak extraxt gedacht, maar ik denk dat het dan alsnog te boterig blijft!
Of zeur ik nou gewoon
En vind iedereen het hier wel lekker?
Bedankt Gr Mandy
Een goed gemaakte botercreme smaakt niet echt boterig maar romig, altijd zachte echte roomboter gebruken, en altijd minstens 5 minuten blijven mixxen totdat de creme bijna wit van kleur is.
Je kunt een smaakje naar keuze toevoegen ( essences), 1 el (15 ml) likeur naar keuze als de boter het romige stadium bereikt heeft likeur toevoegen en nog een paar minuten mixxen. of je kunt er voor kiezen een compositcreme te maken dat kan met een kant en klaar mix (in de webshop te koop) of 2 delen botercreme op 1 deel banketbakkersroom (vers of uit een pak), of een bavarois poeder (dit is een poeder dat aangelengd wordt met water en normalerwijs toegevoegd aan slagroom) gewoon de aanwijzingen op het pak nalopen en daar waar je het aan de slagroom toevoegd gebruik je het nu om de boter een smaak te geven, en zo zijn er nog wel wat preparaten die je naar eigen inzicht toe kunt voegen aan botercreme. Nadeel hiervan is dat buiten de essences en de likeuren, de taarten (en het mengsel) dienen bewaard te worden in de koelkast en een kortere bewaartijd hebben dan gewone botercreme.
Er is ook nog een meringue botercreme te vinden volgens mij in het receptendeel, erg lekker en luchtiger dan gewone botercreme, t'is even werk maar dan heb je ook wat
Zijn de cupcakes voor gelijk consumeren zou je ook nog kunnen denken aan een swiss meringue, erg lekker en luchtig en geen boter, of voor een houdbare buiten de koelkast een fondant, een kneedbare, een dip of eentje die je gewoon erop vloeit.
I believe in Sandy Claws