1

Onderwerp: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Ik heb even een vraag....

A.s. donderdag ga ik samen met de buurvrouw een ajax taart maken. Het logo heb ik inmiddels op papier. Maar hoe maken jullie het gezicht (die smalle sliertjes) op een ondergrond. Doe je dat uit de losse hand n.a.v. het voorbeeld. Of is er een andere manier ? ik vindt het namelijk niet echt een puzzelplaatje die je op een insteekhoesje kan maken en zo op je taart kan leggen... hellup ?

2

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

De embossingtechniek waarbij je als het ware de lijntjes stempelt is hier geschikt voor denk ik, maar ik heb het alleen in de verte gezien, dus ik kan het je niet uitleggen..... maar wie weet meldt een ander zich nog ......

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

ik heb het plaatje in spiegelbeeld uitgeprint. in een hoesje..daar de sliertjes uit kleipistool op de lijnen gelegd
toen dat klaar was er overheen de witte cirkel gelegd.
Dan voorzichtig van het hoesje afhalen..en klaar..

4

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

chokoala schreef:

ik heb het plaatje in spiegelbeeld uitgeprint. in een hoesje..daar de sliertjes uit kleipistool op de lijnen gelegd
toen dat klaar was er overheen de witte cirkel gelegd.
Dan voorzichtig van het hoesje afhalen..en klaar..

Ja dat is een goed idee ! dat gaan we proberen

5 Laatst bewerkt door wietske (28-08-2007 20:17)

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

En anders kan je het volgende nog proberen, heeft Annet nl. met haar Ajaxtaart gedaan. Het plaatje uitprinten. Dan de lijntjes stevig overtrekken op een stapel kranten o.i.d. zodat je de lijntjes aan de achterkant van je papiertje voelt. Daarna je papiertje op het witte rondje en even over het blaadje wrijven. Zo stempel je als het ware het logo in het witte rondje en dan je de sliertje zo op de ingedrukte lijntjes leggen ;)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

wietske schreef:

En anders kan je het volgende nog proberen, heeft Annet nl. met haar Ajaxtaart gedaan. Het plaatje uitprinten. Dan de lijntjes stevig overtrekken op een stapel kranten o.i.d. zodat je de lijntjes aan de achterkant van je papiertje voelt. Daarna je papiertje op het witte rondje en even over het blaadje wrijven. Zo stempel je als het ware het logo in het witte rondje en dan je de sliertje zo op de ingedrukte lijntjes leggen ;)

da's ook een slim idee !, we gaan donderdag maar es wat proberen. Vindt het toch nog wel een uitdaging om dit te maken. Zal wel zere handen opleveren van het kleipistool. Wordt wel eens tijd voor een sugarshaper !

7

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Ja, maar ik had er wel een bakpapiertje tussen, anders was ik bang dat het papier op de taart ging plakken... Dus h

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

8

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

wietske schreef:

En anders kan je het volgende nog proberen, heeft Annet nl. met haar Ajaxtaart gedaan. Het plaatje uitprinten. Dan de lijntjes stevig overtrekken op een stapel kranten o.i.d. zodat je de lijntjes aan de achterkant van je papiertje voelt. Daarna je papiertje op het witte rondje en even over het blaadje wrijven. Zo stempel je als het ware het logo in het witte rondje en dan je de sliertje zo op de ingedrukte lijntjes leggen ;)

Jaaaa...zo heb ik het ook gedaan :Y

9

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Er is een techniek die gebruikt wordt om afbeeldingen over te nemen voor spuitechnieken, de tekening in spiegelbeeld maken, dat is heel simpel te doen door met doorzichtig papier over te trekken en de afbeelding omgekeerd neerleggen, hieroverheen een acetaatvelletje leggen en dit even vastzetten.

Nu met een no 1 spuitmondje met royal icing alle lijntjes maken en laten drogen.

Het velletje acetaat nemen, dit omgekeerd op de beklede taart leggen en aandrukken, nu zit het op de cake en kun je verder gaan met spuiten in royal icing of botercreme.

Je kunt het hier zien:
http://www.ladycakes.com/sugarcraftarti … n_cake.htm

I believe in Sandy Claws

10

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

chokoala schreef:

ik heb het plaatje in spiegelbeeld uitgeprint. in een hoesje..daar de sliertjes uit kleipistool op de lijnen gelegd
toen dat klaar was er overheen de witte cirkel gelegd.
Dan voorzichtig van het hoesje afhalen..en klaar..

Hoelang van te voren kan ik het ajaxlogo maken? ik heb de taart zaterdag nodig, dus donderdag wil ik het kapsel bakken en vrijdag de taart bekleden, maar kan ik het logo bijvoorbeeld vanavond al op deze manier maken en dan in de koelkast bewaren tot zaterdag? of moet ik het invriezen en dan ontdooien?

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

11

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Ja hoor, je kunt het plaatje nu al maken. Dan bewaar je het gewoon in een tupperware doosje bijv.

12

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

ik pak het dan in in huishoudfolie en dan in een luchtdichte doos

13

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels het logo gemaakt en luchtdicht verpakt. Ben weer trots op mezelf! :)

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

14

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Misschien heb je hier ook nog iets aan?

Ik heb het papier op de taart gelegd en er toen met een naald de afbeelding ingeprikt. Papier verwijderen. Vervolgens met de Flute/vein tool de afbeelding er in duwen. Ik heb met een kleipistool van die sliertjes gemaakt en die in de afbeelding geplakt en een beetje plat geduwd. (hopelijk is het een beetje duidelijk?)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N6OYFW7S.jpg

15

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Die is heel mooi geworden Carla! Als mijn totale Ajaxtaart af is dan zal ik um showen. (Tenzij die niet om aan te zien is hoor, dan niet! :) )

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

16

Re: ajax taart hoe maak je die het beste ?

Tuurlijk moet je hem wel showen! Wij willen alles zien!