1

Onderwerp: Aansteken???

Hallo,

Ik ben Marieke ben 20 jaar en zit al een tijd op jullie forum. Was ook op de taartenbeurs in de Ahoy! Heb ook al vele taarten zelf gemaakt, maar zodra ik in mijn huisje klaar ben (net de sleutel) dan laat ik ze allemaal zien!

Maar mijn vraag is nu, ik moet een bruidstaart gaan maken en heb het leuke bedacht dat ik de namen van de twee aan wil steken dus... zodat je ze nog niet echt ziet op de taart, maar zodra de taart binnenkomt dat je dan dus in vuur hun namen ziet. Heeft iemand enig idee wat je hier voor kan gebruiken, en of het uberhaupt kan?

Groetjes Marieke

2

Re: Aansteken???

Bedoel je dan dat de namen dan te zien zijn met dat spul van die sterretjes die je ook met oud en nieuw afsteekt?

3

Er zijn sterretjes in de vorm van letters
http://www.degoudsefeestwinkel.nl/images/stories/nieuws/feeststerretjes.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

uit ervaring:

als je ze wil aansteken, duurt het vaak even voor ze beginnen te spetteren en dan ga je naar de tweede, gaat niet snel genoeg en voor je 't weet is de eerste al half opgespetterd ....

dus uit ervaring zou ik het niet aandurven om zo twee namen aan te steken, tenzij ik vijf mensen met elk twee aanstekers naast mij heb staan ....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Ik zou het ook niet doen, om precies dezelfde reden als Kathleen zegt.

Je kan ook de namen (met vrij kleine? letters) uitsteken en rechtop zetten, en dan aan beide zijden een ijsfontein ernaast.
Die brandt ook zonder zwarte stipjes achter te laten, wat je met sterretjes wel hebt (zeg ik uit ervaring :s )

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Wat is een ijsfontein?

7

http://www.kerstkoopjes.nl/images/producten/middel/2272.jpg

Tot taarts, Yvonne

8

IJsfontein: en waar koop je die??
Ik wil altijd nog een keer een vulkaantaart maken met die erin...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

9

Ijsfonteinen kun je bij een feestartikelenwinkel, waar ze ook ballonnen, slingers, hoeden en petten verkopen, wel kopen :+ !

Tot taarts, Yvonne

10

ik koop ze gewoon bij blokker

11

Hanos

Groetjes, Carin

12

En kan je die sterretjes anders niit allemaal tegelijk aansteken en ze er dan pas inprikken?

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

Mirjam5 schreef:

En kan je die sterretjes anders niit allemaal tegelijk aansteken en ze er dan pas inprikken?

Mirjam

Tegen de tijd dat je ze allemaal aangestoken hebt zijn er al weer een paar uit, dus als je ze dan nog moet insteken zijn ze waarschijnlijk bijna allemaal uit.....

Je kunt ook kiezen om metaaldraad te nemen, daar de letters van vormen en er strass op plakken, dan heb je toch (natuurlijk minder spectaculair) glimmende stijl op je taart, iets leuks voor eht paar om te bewaren en geen vieze spikkels op je taart :)

I believe in Sandy Claws

14

Ik zou in ieder geval geen gewone sterretjes doen dat geeft inderdaad heel veel spikkels op de taart, zou erg zonde zijn...
Weet ook niet of het nou erg gezond is.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

15

hoi allemaal thnx voor de reactie, maar ik bedoel meer een soort gel of waterig iets dat je op de taart doet met een kwastje of iets, en dan aansteekt... wat dus eerst niet zichtbaar is bvb.\\groetjes

16

Die potjes voor de gelhaard??? Brandpasta dus. Maar ik denk niet dat ik dat op een taart zou doen. Ivm rook, zwarte restjes op je taart, brandgevaar, hoge vlammen.

Groetjes, Carin

17

Zou die gel niet proberen! Dat is hartstikke giftig spul!

18

Oeps... :o

Groetjes, Carin

19

De redenen die je al eerder noemde zouden mij er al van weerhouden hebben het op een taart te smeren ;)

20

En iets anders weten jullie niet? iets met alcohol ofzo dat werkt??

groetjes

21

Hahaha een taart flamberen bedoel je??? Zou ik niet doen, want flamberen is je taart in de hens steken...

Groetjes, Carin

22

Ik zou het niet doen nee..
(maar als je het doet...zet het dan wel op youtube ;))

23

Haha in mijn zoektocht kwam ik dit "oude" onderwerp tegen...
Die laatste opmerking van Sarakim...

LOLOLOL

*mijn leven is een geordende chaos*