1

Onderwerp: Lolly's maken (iemand al ooit gedaan?)

:) Heb het gezien, en nou moet ik het ook doen :lol: lollies maken dus.
Ik heb een recept gevonden op internet http://www.tantethea.net/recepten/snack … ollies.htm
Heeft iemand zoiets al ooit gedaan? En kun je de mallen van wilton gebruiken daarvoor? Of bijvoorbeeld van die ijsblokvormpjes die je overal kan kopen? :)
Of zijn er speciaal malletjes voor nodig ;) en waar kan ik die aanschaffen?

Even voor de inspiratie :lol:
http://www.onestopcandle.com/candy-making/candyimages/basiccandymain.jpg

Groetjes Eveline

2

Re: Lolly's maken (iemand al ooit gedaan?)

Ze lijken me wel lekker. Heb het nog nooit gedaan. Kan je ook hierbij niet helpen.
Groetjes Gonnie

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Flien schreef:

Ik heb een recept gevonden op internet http://www.tantethea.net/recepten/snack … ollies.htm
Heeft iemand zoiets al ooit gedaan? En kun je de mallen van wilton gebruiken daarvoor? Of bijvoorbeeld van die ijsblokvormpjes die je overal kan kopen? :)

http://www.onestopcandle.com/candy-maki … dymain.jpg

Groetjes Eveline

Schaf minstens een goede suikerthermometer aan, vergeet niet dat met hete suiker werken erg gevaarlijk kan zijn dus nooit met kleine kids in de buurt, gebruik liever een speciale suiker (isomalt) en voor suiker (hete vloeistoffen) geschikte materialen.

I believe in Sandy Claws

4

Flien schreef:

ghi, dat is een open deur hoor ;)
*Bekijk deze pagina eens* ;) Beetje naar beneden scrollen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Waarom geen chocoladelollies maken???

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6 Laatst bewerkt door Flien (24-08-2007 15:53)

Marianne schreef:
Flien schreef:

ghi, dat is een open deur hoor ;)
*Bekijk deze pagina eens* ;) Beetje naar beneden scrollen :)

:Y Dus die kan je gewoon gebruiken :D mooi zo wat die smylies zijn super cute!!!

Carin schreef:

Waarom geen chocoladelollies maken???

:Y Wil ook gaan doen, alleen ben persoonlijk niet z'on fan van chocolade vandaar.

Granny W. schreef:
Flien schreef:

http://www.onestopcandle.com/candy-maki … dymain.jpg

Groetjes Eveline

Schaf minstens een goede suikerthermometer aan, vergeet niet dat met hete suiker werken erg gevaarlijk kan zijn dus nooit met kleine kids in de buurt, gebruik liever een speciale suiker (isomalt) en voor suiker (hete vloeistoffen) geschikte materialen.

:) Erg goed idee van een suikerthermometer, zal er eens naar zoeken op het net. ;) Kleine kinder rennen hier niet rond :lol: ben zelf de jongste thuis en net 18 geworden. Maar goede waarschuwing!
Heb je toevallig een tip waar ik zulke isomalt kan kopen? :o zat eerste te denken aan dat het een soort snijplank was ofzo :lol:

Tsja in amerika etc zijn specialen hard candy mixen daar hoef je alleen water aan te te voegen :D zou stuk makelijker zijn hahahahha

7 Laatst bewerkt door Granny W. (24-08-2007 16:26)

Flien schreef:

:) Erg goed idee van een suikerthermometer, zal er eens naar zoeken op het net. ;) Kleine kinder rennen hier niet rond :lol: ben zelf de jongste thuis en net 18 geworden. Maar goede waarschuwing!
Heb je toevallig een tip waar ik zulke isomalt kan kopen? :o zat eerste te denken aan dat het een soort snijplank was ofzo :lol:

Tsja in amerika etc zijn specialen hard candy mixen daar hoef je alleen water aan te te voegen :D zou stuk makelijker zijn hahahahha

Isomalt is een speciaal soort suiker (vervanger) ook gemaakt uit bieten, wordt wat heter met het smelten maar is kleurloos (minder calorien), makkelijk te kleuren etc.

Als ze het hier niet in de webshop hebben dan hebben ze het vast bij het Suikeratelier.

Je kunt gewoon met gewone suiker werken hoor, het enige nadeel is dat gewone suiker erg snel aanbrandt (carameliseert) en daardoor zelfs bij de lichtste smelting al kleur opdoet.

Zoek even op isomalt spinsuiker suikeratelier, ik kan hem zo gauw niet vinden tussen mijn favo's, ik geloof dat ze hem niet hebben bij de Sligro maar ik zal volgende week even kijken of ze hem bij de ISPC hebben.

Ik bedenk net dat ze hem ook verkopen bij de suikeropleiding, kijk eens in hun webshop:
http://www.kunstinsuiker.nl/

I believe in Sandy Claws

8

Flien schreef:

:) Erg goed idee van een suikerthermometer, zal er eens naar zoeken op het net. ;)

*Tralalalala* <= klik!

Sorry :+

Helaas, voor isomalt heb ik niet zo'n klik-linkje :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Marianne schreef:
Flien schreef:

:) Erg goed idee van een suikerthermometer, zal er eens naar zoeken op het net. ;)

*Tralalalala* <= klik!

Sorry :+

Helaas, voor isomalt heb ik niet zo'n klik-linkje :nooo

Ehm...is er nog iets wat ik aan moet prijzen.....(g)

I believe in Sandy Claws

10

Granny, waarom adviseer je isomalt? dat is toch voornamelijk voor het suikertrekken?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

als je niet voor de makkelijke manier gaat kan het gerust met suiker.
zelfs met kleur.
oppassen en erbij blijven
en wil je een vormpje ?
ja dan is het toch echt zo dat je die moet bestellen :D

cateren is ook gebakjes maken :)

12

belluna schreef:

Granny, waarom adviseer je isomalt? dat is toch voornamelijk voor het suikertrekken?

Voor alle suikerwerk goed te gebruiken, verkleurt niet, minder calorien, geen caries, en veel lollies en harde snoepjes  worden er tegenwoordig al van gemaakt...... :)

Maar zoals ik al zei, je kunt ook gewoon suiker gebruiken.

I believe in Sandy Claws

13

:lol: Had de suikertherometer hier al gevonden, ;) dacht kijk eerst even in de shop hahaha.

:Y Wat een prachtige dingen kun je maken met suiker granny w, onzettend bedankt dat je me ook zoveel wilt uitleggen. Dat isomalt klinkt als erg goed materiaal, wel duur merk k via link ;) maar goed dan heb je ook veel :D iets teveel om even uitteproberen dus ga denk ik eerst voor gewone suiker :Y ;) hoewel minder calorien natuurlijk altijd mooi meegenomen is.
Voor de kleur kan ik dan van die toko kleurstoffen gebruiken? Of wilton gel ( :P alleen hoe krijg je dat erin hahahah? )

14

Flien schreef:

:lol: Had de suikertherometer hier al gevonden, ;) dacht kijk eerst even in de shop hahaha.

:Y Wat een prachtige dingen kun je maken met suiker granny w, onzettend bedankt dat je me ook zoveel wilt uitleggen. Dat isomalt klinkt als erg goed materiaal, wel duur merk k via link ;) maar goed dan heb je ook veel :D iets teveel om even uitteproberen dus ga denk ik eerst voor gewone suiker :Y ;) hoewel minder calorien natuurlijk altijd mooi meegenomen is.
Voor de kleur kan ik dan van die toko kleurstoffen gebruiken? Of wilton gel ( :P alleen hoe krijg je dat erin hahahah? )

Kleurstoffen is een beetje tricky, dat zou je uit moeten proberen, de suiker bereikt een erg hoge temperatuur en niet alle kleuren zijn daar tegen bestand.
Meestal gebruiken ze maar een paar basiskleuren en deze kleuren kunnen vrij hoge temperaturen hebben, voor zover ik mij kan herinneren gebruikt men  zowel gel als een poeder basis. Misschien hebben ze in de webshop een boekje over hard candy making, anders moet je even op de Amerikaanse sites kijken.

Snoepgoed maken is erg leuk werk en je kunt er hele leuke cadeautjes mee maken, maar ik raad je wel aan om je er een beetje in te verdiepen, maak het op een dag dat de lcuhtvochtigheid niet te hoog is en verpak je snoepjes, lolies meteen, nadeel van in een vochtig land wonen :)

Kijk hier eens: http://www.candylandcrafts.com/hard_candy_making.htm
en hier : http://www.sugarcraft.com/

Ik heb er ergens nog meer maar dan moet ik even zoeken :))

I believe in Sandy Claws

15

:Y Wil me eerst ook nog beetje gaan verdiepen ja, maar vindt het moeilijk om informatie te vinden op het internet hier over :o me engels is wel aardig maar sommige woorden denk ik echt van wat??
Het leek me ook leuk inderdaad als cadeautje ;) en in mijn hoofd heb al helemaal een beeld hoe het eruit moet komen te zien :D alleen nu dus nog even hoe hahah :lol:
:Y Ik ga de site eens even doorneuzen, dankje voor je hulp!

16

Flien schreef:

:Y Wil me eerst ook nog beetje gaan verdiepen ja, maar vindt het moeilijk om informatie te vinden op het internet hier over :o me engels is wel aardig maar sommige woorden denk ik echt van wat??
Het leek me ook leuk inderdaad als cadeautje ;) en in mijn hoofd heb al helemaal een beeld hoe het eruit moet komen te zien :D alleen nu dus nog even hoe hahah :lol:
:Y Ik ga de site eens even doorneuzen, dankje voor je hulp!

Als je probs hebt met woorden en of recepten etc, dan geef maar een seintje :)

I believe in Sandy Claws

let erop dat je van wilton de HARD CANDY vormen hebt de andere candy vormen zijn alleen geschikt voor de nep chocla die wilton verkoopt zei noemen dat namelijk ook candy.

als je harde doorschijnende lollies wilt maken moet de vorm extra stevig zijn.er tegen een hogere temp bestand zijn.

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

18

dutchdecorator schreef:

let erop dat je van wilton de HARD CANDY vormen hebt de andere candy vormen zijn alleen geschikt voor de nep chocla die wilton verkoopt zei noemen dat namelijk ook candy.

als je harde doorschijnende lollies wilt maken moet de vorm extra stevig zijn.er tegen een hogere temp bestand zijn.

Ik heb vandaag net het nieuwe wilton book doorgekeken, en zie alleen maar vormen voor die nep chocolade dus erin staan (achterin het "catologusgedeelte")
Dus ik kan niet de leuke smylies gebruiken van de webshop? Die zijn niet bestand tegen de hitte van de suiker?

Ik zie op de link van granny w erg leuke vormpjes etc ;) alleen dat is dus buitenland en ik heb nog nooit daar iets gekocht. Indien ik ook geen creditcard heb. Kan ik uberhaupt dan wel aan vormpjes komen hier?