1

Onderwerp: Rood #%*%^$#@$

Ik was bezig om mijn fondant rood te kleuren (kerstrood), maar het wil niet helemaal lukken. Heb echt veel kleurstof gebruikt, maar nu is het donker/hard roze en niet rood.........
Iemand een tip voor mij???

2

Re: Rood #%*%^$#@$

meng er anders wat marsepein doorheen?
dat pakt de kleur altijd goed

3

probeer misschien op een stukje is uit om er rode kleurstof, aangelengd met alcohool over te schilderen, zo krijg je intenser rood...
dit lukt in elk geval op icing...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

ladypukky schreef:

meng er anders wat marsepein doorheen?
dat pakt de kleur altijd goed

Heb geen marsepein in huis...

5

Seer schreef:

Ik was bezig om mijn fondant rood te kleuren (kerstrood), maar het wil niet helemaal lukken. Heb echt veel kleurstof gebruikt, maar nu is het donker/hard roze en niet rood.........
Iemand een tip voor mij???

Mja, daar hadden we het al over in een ander draadje, je hebt te veel kleurstof nodig en dan meestal wordt het nog donkerroze.

Er is maar 1 soort poeder geschikt om fondant echt rood te kleuren zonder dat je de grenzen van toevoegingen overschrijdt en dat is niet te koop in Nederland.

Maar daar ben je nu niet mee geholpen, als je rode poeder hebt kun je droog poeder aanbrengen als de fondant daar gebruikt is waar het nodig is, gewoon met een droog kwastje opbrushen.

Of je kleurmiddel alleen aan de buitenkant opbrengen aangelengd met alchol (rommelig meestal) of nog beter rode rolfondant kopen :)

I believe in Sandy Claws

6

Misschien dat een heeeel klein tippie zwart of bruin de kleur nog wat mooier wil laten maken.... (eerst met een klein beetje proberen....)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Vaak helpt een goede dag wachten ook (tenminste bij marsepein.)
Vaak kleurt het nog even door, vraag me niet hoe en wat maar het gebeurd wel.

Groeten Dorien.

8

verschillende kleuren rood gebruiken helpt ook bij mij
begin met de donkerste en voeg gewoon verder toe met wat ik in huis heb
die poeder vind ik een crime bij mij lost het nooit goed op en dan krijg je spikkeleltjes
als je lang genoeg door kneed wordt het wel mooi dat wel
maar is wel kwestie van geduld

cateren is ook gebakjes maken :)

9

Weet niet welk merk je hebt, maar die van Squires Kitchen wordt roder dan die van Wilton.

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Rood is en blijft een probleem. Ikzelf heb inmiddels besloten dat ik bij de eerstvolgende bestelling voorgekleurde rode marsepein meebestel. En zwart ook, want dat vind ik net zo'n crime.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Ik werk voor rood inderdaad met de Poinsettia van Squires Kitchen (hoop ik heel erg morgen weer binnen te krijgen in de webshop!!), die werkt prima. Ook de wilton Christmas Red wordt rood, maar je moet er gewoon veel van indoen. In marsepein werkt het trouwens beter als in fondant, dat is echt moelijker rood te krijgen.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat