1

Onderwerp: wat is het verschil?

ik ga een hazelnootcake maken en er staat op het papier dat ik bakpoeder moet gebruiken,maar dat kon ik niet vinden dus heb ik bakmeel gekocht.is dat ook goed?

2

Re: wat is het verschil?

sammie1983 schreef:

ik ga een hazelnootcake maken en er staat op het papier dat ik bakpoeder moet gebruiken,maar dat kon ik niet vinden dus heb ik bakmeel gekocht.is dat ook goed?

Bakpoeder is een toevoeging om je beslag tijdens het bakken luchtiger te maken, bakmeel is een meel met een bakpoeder toegevoegd (waarschijnlijk, dat kun je vinden op de doos/zak)

I believe in Sandy Claws

3

is het erg als ik het bakmeel ga gebruiken?

4

sammie1983 schreef:

is het erg als ik het bakmeel ga gebruiken?

Ik wil niet vervelend zijn maar waar bakpoeder staat kun je geen bakmeel gebruiken, zijn 2 verschillende dingen........

Ik neem aan dat je een taart gaat maken waar in het recept staat dat je zoveel bloem/meel moet gebruiken en een bepaalde (kleine) hoeveelheid bakpoeder.

Bakmeel is een bloem/meel met waarschijnlijk toegevoegd bakpoeder, gezien de slordigheden in naamgevingen van fabrikanten moet je op het pak kijken of er bakpoeder is toegevoegd, dan zou je dit bakmeel kunnen gebruiken inplaats van de aangegeven hoeveelheid bloem plus bakpoeder in het recept...........

I believe in Sandy Claws

5

ik moet 2 tl bakpoeder gebruiken.. nou oke dan ga ik geen bakmeel gebruiken

6

ik moet 125 gr bloem gebruiken,dus dan kan ik 125 gr bakmeel gebruiken inplaats van bloem.en die eetlepels bakpoeder hoeft dan niet meer?

7

Dit vond ik op een site op internet:

Wat is het verschil tussen bloem en zelfrijzend bakmeel?

Zelfrijzend bakmeel is bloem waaraan bakpoeder is toegevoegd. Bakpoeder zorgt tijdens het bakken voor de vorming van koolzuurgas zodat het gaat rijzen. Zelfrijzend bakmeel is gemakkelijk voor het bakken van pannenkoeken of muffins, maar kan vervangen worden door zelf bakpoeder aan bloem toe te voegen. De juiste verhouding bloem-bakpoeder is dan 500 gram bloem en 15 gram bakpoeder.

8

sammie1983 schreef:

ik moet 125 gr bloem gebruiken,dus dan kan ik 125 gr bakmeel gebruiken inplaats van bloem.en die eetlepels bakpoeder hoeft dan niet meer?

Als er op je pak bakmeel het woord zelfrijzend is te vinden, kun je dit gewoon gebruiken inplaats van de bloem en de bakpoeder in het recept :)

I believe in Sandy Claws

9

bakpoeder of ook wel backin genoemd kun je vinden in de supermarkt bij de producten van dr Oetker het zit in kleine zakjes. net zoals de vanillesuiker

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

10

Bakpoeder zorgt ervoor dat het deeg gaat rijzen, dus je kunt het weglaten als je i.p.v. bloem, zelfrijzend bakmeel gebruikt. Als je gewoon bakmeel of bloem (dat is hetzelfde) gebruikt zul je de bakpoeder/backin moeten toevoegen anders krijg je 'n vaste homp.

Het zijn dus twee totaal verschillende producten. Je ziet het al aan de hoeveelheid die per eenheid wordt verkocht. Bakmeel/bloem wordt per kilo of meer verkocht. Bakpoeder zit in kleine zakjes van 'n paar gram.