1

Onderwerp: Spuitzakken en -mondjes

Let op, oud topic!!!

Ik heb van die nylon spuitzakken van Hendi en bijbehorende spuitmondjes in huis, die ik voornamelijk gebruik voor het spuiten van slagroom, aardappelpuree, meringues. Deze zijn reuze handig en oersterk.

Zou ik die ook kunnen gebruiken voor icing of zijn ze daar te grof/groot voor? Er zit een spuitmondje bij dat erg lijkt op zo een waar je roosjes mee spuit!???

Of is het toch nodig die metalen Wilton spuitmondjes en -zakken aan te schaffen? En zo ja, heb ik dan een koppelstuk nodig? Blijft het spuitmondje anders niet op zijn plaats zitten?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

2 Laatst bewerkt door Carin (23-08-2007 21:19)

Re: Spuitzakken en -mondjes

Icing wordt keihard dus dat zou ik niet met die grote spuitmondjes spuiten. Vraag me af of het uberhaupt kan ermee. Voor botercreme zijn ze wel heel geschikt.

Voor icing gebruik je het beste een icing-spuitset.
Met h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ria (M.C.) schreef:

Ik heb van die nylon spuitzakken van Hendi en bijbehorende spuitmondjes in huis, die ik voornamelijk gebruik voor het spuiten van slagroom, aardappelpuree, meringues. Deze zijn reuze handig en oersterk.

Zou ik die ook kunnen gebruiken voor icing of zijn ze daar te grof/groot voor? Er zit een spuitmondje bij dat erg lijkt op zo een waar je roosjes mee spuit!???

Of is het toch nodig die metalen Wilton spuitmondjes en -zakken aan te schaffen? En zo ja, heb ik dan een koppelstuk nodig? Blijft het spuitmondje anders niet op zijn plaats zitten?

De spuitmondjes die voor royal icing worden gebruikt zijn veel kleiner en fijner dan die van Hendi, die jij hebt zijn voor het normale werk, niets mis mee maar totaal ongeschikt voor fijn spuitwerk :)

En ja voor de kleinere mondjes heb je een apart koppelstuk nodig, als je ze gebruikt in papieren coontjes dan kun je ze gewoon er zo inzetten, en in de zakken die ik gebruik (wegwerp zakken gebruik ik voor zachter spuitwerk ook meestal geen koppelstuk als ik niet hoef te wisselen) Je hebt trouwens kans dat je spuitzak van Hendi een te grote opening heeeft om het koppelstuk te gebruiken van de kleinere psuitmondjes plus koppelstuk.

I believe in Sandy Claws

4

Ik vermoedde al dat die van Hendi ongeschikt zouden zijn. Nou weet ik het zeker. Wat bedoel je trouwens met "wisselen"? Kun je het koppelstuk met spuitmondje ook loskoppelen tijdens gebruik van verschillende kleuren en dan bijvoorbeeld op een spuitzakje met een andere kleur zetten?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

5

Ria (M.C.) schreef:

Ik vermoedde al dat die van Hendi ongeschikt zouden zijn. Nou weet ik het zeker. Wat bedoel je trouwens met "wisselen"? Kun je het koppelstuk met spuitmondje ook loskoppelen tijdens gebruik van verschillende kleuren en dan bijvoorbeeld op een spuitzakje met een andere kleur zetten?

Het koppelstuk bestaat uit een stuk wat in de spuitzak gaat, aan de buitenkant zet je dan de spuitmond erop en draai vast met de ring, wil je spuitmondjes wisselen, je hebt bvb een rijtje schelpjes gespoten en wilt er nu een randje bolletjes naast zetten, dan draai je de ring los, trekt mondje eraf, zet ander mondje erop en draai ring dicht en spuit vrolijk verder maar nu met een ander vorm. Of het mondje wat je gebruikt over zetten op een zak met een andere kleur, ik heb verschillende zakken maar ook een paar koppelstukken zodat ik tegelijkertijd eventueel met verschillende kleuren kan werken.

I believe in Sandy Claws

Weer iemand ook waar je deze koppelstukken kunt kopen???
Op de webshop kan ik ze niet vinden, ook niet met zoekfunctie, of onder naam adaptors.
Wel kan je ze krijgen in een Toolkit vanaf 69 euro maar tja, die hoef ik niet...

Alvast bedankt!!!

Groetjes Jantien :9

je stelt nu een vraag in een topic van 3 jaar oud... als dat iemand al opvalt, wordt meestal de vraag van de topicstarter beantwoord...

maar goed, als ik zoek op adaptor krijg ik als resultaat de icing adaptors...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

vriendelijk bedankt