1 Laatst bewerkt door Ester (22-08-2007 07:46)

Onderwerp: icing direct op taart maar dan drogen...

Hoi ervaren baklieden !

Ik heb even een vraagje.

Ik wil voor vrijdag een taart gaan bekleden als een weiland maar nou zit ik met een vraagje.
Ik heb namelijk spuitmondje 233 (met die vele gaatjes) en wil daar graag het gras mee maken van icing. De taart bekleed ik verder met name met fondant.
Maaaaarrrr... hoe krijg ik dat dan droog aangezien de taart in de koelkast moet (monchouvulling).
Of moet ik het toch eerst op een bakpapier maken en vervolgens laten drogen om als 1 harde plaat op de taart te plempen...!?? :think:

Help me out !

Groetjes
Ester

2

Re: icing direct op taart maar dan drogen...

Icing droogt heel snel hoor. En als je het in een doos doet kan het makkelijk in de koelkast. Tenminste, hier ging het goed.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

waarom spuit je het gras niet gewoon met groene botercreme?
het is volgens mij lekkerder als je zoveel gaat doen anders krijg je zo'n harde plak op je taart.
ik gebruik altijd botercreme en dan een iets dunnere vorm even oefenen op een bakpapiertje voor de juiste lengte en hup op je taart.

Voordeel, je hoeft geen extra icing te maken en kunt gewoon met je restje botercreme aan de slag.

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

moet je dan de botercreme dikker/steviger houden, want soms heb ik dat het een beetje "wegloopt" en dan verdwijnt de vorm die je het wil geven, bijv golfje

Ik heb geen ervaring met webshop botercreme want ik maak altijd het amerikaanse recept van mijn site.
ik gebruik dan een vrij zachte botercreme.
je zou het kunnen proberen met die jij altijd gebruikt want doordat het losse grasjes zijn loopt het niet echt uit loopt het toch uit dan gewoon poedersuiker toevoegen tot het mooi blijft staan.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

ok bedankt voor de tip, gaan we een keertje proberen

7

Inderdaad bedankt voor de tips.

Ik ga denk ik de ondergrond fondant maar grasgroen maken en dan met botercreme en plukjes icing opwerken. Had de harde laag niet bedacht inderdaad.

Ik toen tzt het resultaat !

Groetjes
Ester