1

Onderwerp: bekleden zonder marsepein

Hoi allemaal,

Ik wil voor mijn dochter haar eerste verjaardag een taart maken, nou is mijn vriend eerder jarig en wil ik op zijn verjaardag een TEST taart maken, om te kijken of ik het kan.
Ik heb er erg veel zin in en hoop ook dat het lukt, want mijn vriend heeft er een hard hoofd in hahahaha.

Nou is mijn vraag kan je je taart ook bekleden met iets anders dan marsepein/ fondant bijv met slagroom of alleen met botercreme?? en dan iets van cocos erover strooien????

En ik wil een foto van mijn vriend op ouwel laten printen maar kan ik die dan wel op de boter creme leggen of word de ouwel dan lelijk?

Nou heel verhaal maar  dit waren mijn vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want de taart moet echt lukken in ieder geval om mn vriend een hak te zetten hahahaha.

groetjes bianca

Re: bekleden zonder marsepein

Hoi Bianca,

ja hoor je kunt heel goed je taart met alleen botercreme be"kleden"je kunt de botercreme net zo kleuren als marsepein dus alle kleuren zijn mogelijk.
nog steeds zijn de meeste amerikaanse taarten helemaal botercreme.
ze spuiten daar met gekleurde botercreme elk gewenst plaatje op de taart.

kijk maaar eens op cake central.com voor een paar voorbeelden.
(mijn beginners spuit workshop is helaal op de amerikaanse manier gebaseerd)

succes!
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Hoi Saskia,
bedankt voor je reactie.
Ik hou zelf niet zo van marsepein dus dit is een mooi oplossing.
Kan je voor de buitenkant de botercreme gebruiken van de webshop of moet/kan je er nog ets aan toevoegen?
groetjes bianca

Ik gebruik zelf altijd de Amerikaanse botercrme deze heeft meer suiker en dan wordt het steviger het droogt ook iets op zodat je de taart na een tijdje staan nog gladder kunt krijgen.

Het recept staat op mijn site.
ik denk dat het ook mogelijk is extra suiker aan de webshopmix toe te voegen maar daar heb ik geen ervaring mee.

op mijn site staat een bleomenmandje dat helemaal van botercreme is en het paasei ook het mini taartje van amy is ook gespoten.

groet en succes,
|Saskia

5

Hoi saskia,
ik las op de site ook iets over botercreme extra, wat is dat en kun je je taart daar ook mee bekleden?
En met wat en hoe kun je botercreme kleuren?
al vast bedankt voor je reactie of die van andere natuurlijk.
gr bianca

hoi bianca,
botercreme extra is botercreme met banketbakkers room dis is alleen geschikt als vulling.
je kunt gewone botercreme kleuren met voedingsmiddelen kleurstof zowel vloeibaar,gel als poeder.

ik zelf gebruik de wilton kleur gels omdat ik daar aangewend ben andere merken zijn ook verkrijgbaar en doen zeker niet onder.
succes,
Saskia