1

Onderwerp: Bekleden met marsepein (vraagje)

hallo dames,

Heb me behoorlijk ingelezen via de zoekfunctie maar er komen in de praktijk toch nog wat dingen naar boven waar ik niet uit kom. Ik ben begonnen met marsepein en heb nog geen ervaring met fondant (volgende stap)

- ik heb marsepein met gel gekleurd en uitgerold de bloem die ik gebruik voor het niet plakken tijdens het uitrollen verdwijnt die nog een beetje ik vind de marsepein er niet mooi uitzien.
-blijft de marsepein zo dof of is daar iets aan te doen.
- in het boek van Peggy P staat dat de marsepein 2 dgn moet opstijven?
-ik heb nog geen tylose in huis als ik wat decoraties wil maken kan ik dat dan beter met fondant doen?

b.v.d
Yvonne

2

Re: Bekleden met marsepein (vraagje)

Ik rol nooit uit op bloem, maar gewoon op een plastic tafelzeil. Dan heb je geen last van 'vlekken'. Begrijp niet goed wat je bedoelt dat de marsepein  dof is, maar  misschien komt dat ook door de bloem.

Marsepein hoeft  niet op te stijven. PP maakt  geweldige taarten, maar je moet haar niet volgen qua bekleden, want zij doet zelfs 2 lagen op haar  taart, fondant en marsepein.

Voor het decoreren gebruik ik eigenlijk nooit tylose, zelf voor het boetseren niet, dus dat kan ook gewoon allemaal met marsepein.

Succes!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Als aanvulling op Bien: nooit op bloem uitrollen. Je kunt wel uitrollen op maizena of op poedersuiker, vlekken kun je het beste direct wegvegen (niet met water, dat vlekt nog erger).
Verder sluit ik me alleen maar bij haar aan ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Dames, bedankt voor het antwoord ik heb even rond gebeld waar ze het tafelzeil verkopen en ga het straks even halen. Ben zo gewend om bloem te gebruiken dat we het nu ook lekker gebruikt hebben en ja daar zal het dan zeker de doffe uitstraling door komen.
Ik zal niet TE goed in het PP lezen ik vond haar lagen al wel wat apart maar dacht laat ik eerst maar eens oefenen met 1 laag :)
Het eerst taartje staat in ieder geval klaar om verder te verwerken.

5

Zoals Marianne al zei , bloem moet je niet gebruiken hoor.
Het schijn dat daar heel veel bacterieen in zitten dus alleen geschikt om te verhitten en dus niet voor de marsepein.

6

Ik heb het ook van jou Nicole, en goed in mijn oren geknoopt ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag