1 Laatst bewerkt door tjika (16-08-2007 08:44)

Onderwerp: Semi sweet chocolade

Tijdens mijn vakantie heb ik een heerlijke chocolate fudge cake gemaakt waar semi sweet chocola in ging. Toevallig had mijn moeder dat van hershey in huis dus ik kon bijna precies het recept volgen (er was geen karnemelk te krijgen, dus zelf zure melk gemaakt).
Voor dat ik weg ging maakte ik hem nog een keer voor mijn moeder om in te vriezen. Toen was de chocola er niet en heb toen melk chocola gebruikt. Het smaakte anders.

Nu wil ik hem hier ook wel eens maken, maar nu weet ik niet wat voor chocola ik moet gebruiken. Puur? Onze melk chocola is ook weer anders dan wat ik de 2de keer gebruikte.  Misschien half om half?

2

Re: Semi sweet chocolade

In het boek Death by Chocolate van Marcel Desaulniers staat achterin een stukje over de verschillende chocolades. Melk chocolade is geen semi-sweet chocolate. Dat is blijkbaar pure chocolade met een lager cacaogehalte, je zou misschien de gewone pure chocorepen kunnen gebruiken. Wel geeft hij aan dat je het ook rustig kunt vervangen door chocolade met een hoger cacao-gehalte als je dat lekker vindt. Ik bak zelf al mijn chocotaarten/cakejes altijd met minimaal 65% (of vaak 72%) chocoladerepen.
Half om half zou je ook kunnen proberen, ik gebruik zelf vaak ook een recept (staat ook op m'n website) voor brownies waar melk-

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Dank je.

Ik denk dat ik het eerst met pure chocola ga proberen.

Nu nog een gelegenheid om hem te maken zodat ik hem niet alleen op hoef te eten.

4

tjika schreef:

Tijdens mijn vakantie heb ik een heerlijke chocolate fudge cake gemaakt waar semi sweet chocola

Semi sweet chocolade is gewoon normale pure chocolade :)

Het gehalte van cacao is hier meestal iets hoger dan die gebruikt in Amerika maar maakt voor de smaak niet zo heel veel uit.

Dus je kunt die heerlijke fudge cake gewoon nog een keer maken :)

I believe in Sandy Claws

5

Nou, met die tips hierboven kom je er vast wel... enne, post je dan het recept ook even? Wnt ik ben wel benieuwd!

Groetjes Ingrid :+

6

ik zal het recept zo meteen bij de ingezonden recepten posten.