1

Onderwerp: Botercreme rolfondant

Dit is gebaseerd op een Amerikaans bakkers recept.
250 ml corn syrup (kleurloze stroop)
225 gr zachte roomboter of Crisco eventueel Trex
halve tl zout
1 tl vanille of ander smaakje wat je wilt gebruiken
ongeveer 900 gram banketbakkerssuiker (poedersuiker zonder anti klontmiddelen) gezeefd.

Vet en corn syrup goed mengen, als je een homogene massa bereikt hebt, zout en smaakje toevoegen, nu langzaam de suiker toevoegen, met de staande mixer de haak gebruiken, wekr je met de hand zul je op een gegeven moment moeten gaan kneden, net zoalng suiker toevoegen tot je een consistentie bereikt hebt die niet meer plakt en satijnachtig aanvoelt.

In een luchtdicht afgesloten container bewaren, ik bewaar het liever in de koelkast omdat ik roomboter gebruik, voor gebruik in de afgesloten container op kamertemperatuur laten komen. Gewoon uitrollen zoals je met elke andere fondant doet. Je kunt het gebruiken om te bekleden of simpele decoraties mee te maken.

Ik weet niet of de corn syrup in dit recept te vervangen is door glucose, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

I believe in Sandy Claws

2

Re: Botercreme rolfondant

Dat klinkt lekker...
Alleen vraag ik me af wat corn syrup (kleurloze stroop) precies is en waar ik het kan kopen.

groetjes
jiska

3

Re: Botercreme rolfondant

jiska schreef:

Dat klinkt lekker...
Alleen vraag ik me af wat corn syrup (kleurloze stroop) precies is en waar ik het kan kopen.

Corn syrup is een stroop die gemaakt wordt uit mais, ik heb even in de webshop gekeken maar daar hebben ze het (nog :)) niet, maar in veel supermarkten tegenwoordig te koop en bij de toko's, het is bijna kleurloos.

Het leidende merk is meestal Karo, maar aangezien het hoofdzakelijk bestaat uit glucose zie ik eigenlijk weinig problemen om het daarmee te vervangen

I believe in Sandy Claws