Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Iemand als eens deze botercreme gemaakt/geproefd ?
Pagina's 1
Lijkt me erg lekker!!!!
Ze heeft nu citroen als smaakmaker gedaan zou dat ook met een ander smaakje kunnen denk je ??
Hoe is het touwens met Dominique?
Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ze weer er zijn in ieder geval betere temp en weer voorspellingen gedaan. handig voor Papa en Mama.
groetjes en mail je snel weer, Antoinette
oo lijkt me lekker maar ik verst slecht engels
weten jullie wat erin gaat aantal grammen enzo??
ze doet alles maal 1, maal2 maal3.
het eiwit 1 x
de suiker 2x en de boter3 x
dus bijvoorbeeld 50 gram eiwit, 100 gram suiker, en 150 gram boter
maar hoeveel is 50 gr eiwit dan aan eieren? ben niet echt een sterk rekenwonder
maar hoeveel is 50 gr eiwit dan aan eieren? ben niet echt een sterk rekenwonder
een gewoon medium ei is 50 gram en bestaat uit 15 à 20 gr eigeel en 35 à 30 gr eiwit.
Hoi Nicole, ik heb een soortgelijk recept gemaakt, wordt inderdaad heel lekker, echt "silky texture" zoals de dame op het filmpje al zegt Vond alleen wel dat het veel werk was en gebruik dus weer de mix van de webshop. Maar voor de smaak zou ik het zeker een keer proberen, ik heb trouwens gewoon eiwitpoeder gebruikt hoor toen die keer en de suiker laten oplossen erin (eiwitpoeder plus water dus ).
@Antoinette, ja je kunt alle smaakjes erbij doen die je wilt, ik had zelf vanille gedaan en later witte chocopasta. In de whimsical bakehouse gebruiken ze deze ook en ze geven zelf als voorbeelden: gesmolten pure chocolade, nutella met baileys , espresso en nutella of jam....... :-)
@Stefanie, gewoon het ei zonder schil (? is dit een goed woord hiervoor;)) in een schaaltje doen en wegen, ligt ook aan de maat ei die je hebt, M of L :-)
Ik zal wel een ei(wit) zijn maarreuh waar gebruik je deze lekker uitziende botercreme voor? :0
Hoi Carina, je kunt deze botercreme gewoon als vulling gebruiken, heel lekker, om af te smeren aan de buitenkant vond ik het iets te snel slap worden en heb ik de gewone (stevige) gebruikt.
ik heb hem ook gemaakt, en ik vond hem ook leker, wat minder zoet(boterig en poedersuikerig) dan de gewone botercreme.
hm, ik heb juist het filmpje bekeken, ziet er toch echt niet moeilijk uit, dus ik ga zeker
@Stefanie, gewoon het ei zonder schil (? is dit een goed woord hiervoor;))
schil=schaal
groet corinne
Jammer dat hij minder geschikt is voor het afsmeren, daar wil ik hem juist voor gebruiken.... Raad je het echt af om hem daarvoor te gebruiken, Lara?
Ik heb allemaal basisingredi
Jammer dat hij minder geschikt is voor het afsmeren, daar wil ik hem juist voor gebruiken.... Raad je het echt af om hem daarvoor te gebruiken, Lara?
Deze botercreme wilde ik als vervanger voor de mix van de webshop maken..... die is namelijk op
Hoi Astrid, als je de 1:2:3 verhouding gebruikt wordt ie wel behoorlijk stevig mits je het een paar uur laat opstijven. Ik heb het wel gebruikt voor de vaderdagtaart, ook om af te smeren, wel flink laten opstijven en dat ging goed.
Het is alleen dat het heel snel zacht wordt dus buiten de koelkast zou ik het met de marsepein of fondant niet laten staan.
Je kunt ook gewoon deze als vulling gebruiken en dan even de buitenkanten afsmeren met de stevige botercreme (boter en alleen poedersuiker met een smaakje).
De smaak is trouwens wel heel lekker, als je de 1:2:2 verhouding gebruikt dan wordt ie meer fluffy (meringue achtig zeg maar) ook superlekker!!! :-D
Eiwit in botercreme? Dat had ik nog niet eerder gehoord. Wat is de functie van het eiwit?
ik heb hem ook gemaakt, en ik vond hem ook leker, wat minder zoet(boterig en poedersuikerig) dan de gewone botercreme.
Minder boterig klinkt wel goed. Maar eigenlijk wel gek omdat er juist meer boter in zit dan bij standaard botercreme (daar zijn het gelijke delen boter en poedersuiker).
Bedankt voor je reactie op mijn vraag Lara. Ik gebruik momenteel de mix voor botercreme van de webshop. Is die qua stevigheid vergelijkbaar met deze 1,2,3 mix of met de simpele 1:1 (boter:poedersuiker)?
Bedankt voor je reactie op mijn vraag Lara. Ik gebruik momenteel de mix voor botercreme van de webshop. Is die qua stevigheid vergelijkbaar met deze 1,2,3 mix of met de simpele 1:1 (boter:poedersuiker)?
Qua stevigheid kun je het vergelijken met die van de webshop. Je kunt het trouwens 2 weken bewaren in de koelkast (invriezen heb ik ook geprobeerd maar ging wat minder), het beste is wel om het eerst weer te mixen als je het uit de koelkast haalt, dus eerst een beetje op kamertemperatuur laten komen en dan weer even flink mixen, dan wordt het weer helemaal glad en smeuig :-)
Als je aan een bavoirois mix kunt komen die je aan moet maken met water (normaal voeg je die toe aan geslagen slagroom) dan kun je die ook gebruiken om je botercreme een aparte smaak te geven. Het geeft meteen wat extra stevigheid aan een botercreme met minder suiker.
Kijk eens in een goed gesorteerde molenwinkel bvb.
Toevallig iemand bekend met rolbare botercreme, zoniet heb ik wel ergens het recept slingeren.
rolbare botercreme?
rolbare botercreme?
Het is een fondant op basis van vet, je kunt zowel Crisco/Trex gebruiken als margarine of roomboter (uiteraard zou ik voor de roomboter en voor de lactovrije voor Crisco kiezen)
Ik ben bezig recepten uit te printen, ik zal het zo wel tegenkomen dan vertaal ik eht even en plaats het in de recepten sectie
ik heb deze botercreme nu 3 keer gebruikt om te vullen en af te smerem en dat gaat mijns inziens goed.
Alleen op tijd uit de koelkast halen, dan smeren en taart en al weer in de koeling om weer goed op te stijven. Daarna met een warm mes opnieuw gladstrijken en hij is klaar voor de afwerking.
Ik doe de afwerking zo laat mogelijk ( net voor ik hem nodig heb of weggeef) en bewaar de taart in een koelkast die niet te koud staat.
Dat vind ik zoiezo nodig omdat ik vaak slagroom of kwark in de vullingen gebruik en die moet toch in de koelkast.
Vind hem ook erg lekker smaken, gebruik het soms wel een op het brood als beleg als er wat over is. JAMMIE
Kirbie
fijn als het bij de recepten komt!
Kijk ook eens op haar site, ik heb haar tussen mijn linken staan en heb met haar gemaild, ze is erg aardig en er staan meer filmpjes op haar site:
http://www.dyannbakes.com/
Pagina's 1
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Iemand als eens deze botercreme gemaakt/geproefd ?