1

Onderwerp: hoeveel fondant of marsepein hebben jullie in huis?

Er word wat afgebakken hier zeg!Ik ben net begonnen dus heel voorzichtig een starterspakketje besteld met fondant.Maar er gaat soms heel wat in een taart.
Daarom vroeg ik me af wat jullie als verslaafden nou aan materiaal in huis hebben.Want als je iedere week of twee weken een taart maakt gaat er heel wat doorheen lijkt mij.Bestellen jullie dan gewoon 5 kilo pakketten en zelf kleuren?Lijkt me ook wel handig hoor.En kun je daarmee wel goed zwart maken of is dat erg moeilijk?
Nee ik ben niet nieuwschierig,ik wil het alleen graag weten. :)

groet Notje

Groetjes Notje

2

Re: hoeveel fondant of marsepein hebben jullie in huis?

Ik heb per keer gerust 5 kilo marsepein (ben ik echt fan van) besteld :Y ! En dan inderdaad de gewenste kleurtjes zelf maken. MAAR: voor de eerst volgende bestelling ga ik toch ook eens fondant bestellen, want echt witte marsepein bestaat niet en zwart zelf kleuren dat lukt ook heel moeilijk, of er moet een heel potje kleurstof in (norit ook al wel geprobeerd, maar lukt toch ook niet echt goed!)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Hoi Notje,

Ja ik koop het per emmer van 5 kilo, zit het meteen ook goed verpakt. En ik kleur het zelf, ik ben begonnen met de basiskleuren in vloeibare vorm, maar deze werken niet zo fijn dan de dikkere kleurstoffen. Zwart gaat goed om het zelf te maken, maar je hebt best wel wat kleurstof nodig. Je hebt nu leuke basissets met kleurtjes.

groetjes Chantal

http://www.brabantsetaart.mijnalbums.nl

4

Heb nu te weinig,maar ben steeds aan het uitstellen voor bestelling.
Het een setje van de gekleurde fondant besteld,dus van elke kleur 250 gr. Heel erg makkelijk voor puzzelplaatjes en boetseren. En dat moet ik dus weer aanvullen. Maar voor het bedekken van de basis toch maar grote pakketten witte fondant.
Marsepein heb ik nog niet geprobeerd. Zelf vond ik het vroeger altijd vies smaken, dus durf ik mij daar eingelijk niet zo aan te wagen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Ik koop een kilo fondant of marsepein per keer. Kleuren doe ik zelf.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

heb laatst 10 kilo marsepein en 5 kilo fondant besteld en dat is alweer bijna op :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7 Laatst bewerkt door Notje (13-08-2007 20:14)

Hihihi Rianne,enne.......allemaal zelf opgegeten?

Nou ik lees het al,als ik me in kan houden bestel ik de volgende keer een kilo,en anders gewoon 5 

De

Groetjes Notje

8

rianne1970 schreef:

heb laatst 10 kilo marsepein en 5 kilo fondant besteld en dat is alweer bijna op :D

o, dan heb ik het gewonnen !
Heb net 5 kg opgehaald bij Dorien en heb ook nog 6 kg gekregen uit engeland. Dus ik red het wel een paar maanden

9 Laatst bewerkt door Petra81 (13-08-2007 21:02)

Ik gebruik marsepein en neem dan gelijk een doos van 14 kilo (dan krijg je korting).
Maar het gaat wel enorm hard als de bestellingen gaan lopen. Bij mij gaat er wel 1 tot 2 kilo in de week door.
Voor de witte gedeeltes gebruik ik wel fondant (regalice) en neem dan 2,5 kilo. Dan heb ik nog 1 kilo pettinice is huis omdat dat er mooier uitziet als je er sliertjes mee maakt in de sugarshaper. Als ik die van regalice maak dan zitten de sliertjes zo vol scheurtjes.

Kleuren doe ik altijd zelf. Lekker in de Kenwood, makkelijk en snel.
Vaak maak ik zwart en rood op voorraad (van ieder een kilo ofzo).
Beetjes voor de puzzelplaten kleur ik terwijl ik de plaat aan het maken ben en ook gewoon met de hand.
De basiskleuren voor de taart kleur ik 1 of meerdere dagen voordat ik de taart moet maken, ook in de machine.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

10

14 kilo? waar haal je dat en wat kost het?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11 Laatst bewerkt door Petra81 (14-08-2007 01:34)

Dat haal ik bij planet cake en kost € 7,25 per kilo en dan gaat er 10% af. Je krijgt dan wel een doos met 1 bonk marsepein. Ik verdeel het dan zelf in kilo's.

-mocht je je trouwens afvragen waarom ik op dit achterlijke tijdstip achter de computer zit: ik kon niet slapen :D-

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

wij halen het tegenwoordig ook in groot verpakking n.l. 15 kilo per keer.
wij doen daar ongeveer een maand of 3 mee in het tempo zoals het nu gaat.
kleuren doen wij allemaal zelf met kleurgel en dat gaat vinden wij erg goed

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

13

Manuela waar halen jullie de marsepein dan en wat betalen jullie ervoor?

Groetjes Petra,

14

Hoi Notje,

Wanneer moet je taart klaar zijn? Ik heb nog behoorlijk wat rolfondant liggen, dus als je tekort komt, kun je bij mij wel wat halen, maar ik ga a.s. zaterdag voor 2 weken op vakantie! Je kunt me evt. ook mailen.
Enne.... ik doe vaak rolfondant en marsepein door elkaar. Dat vinden veel mensen ook lekker. De smaak is lekker zacht en ik vind het wel fijn werken, maar is een kwestie van proberen, hoor! Ik zelf vind fondant niet zo lekker en gebruik het alleen maar als ik wit nodig heb.

Groetjes Ingrid :+

15

H

Groetjes Notje

hallo petra
wij kunnen het bij een groothandel in bakkerij grondstoffen halen maar dat komt omdat er iemand werkt die wij kennen.
anders mag je er als particulier niet kopen.
voor ons is dit wel lekker.
hiervoor haalden we het altijd bij planet omdat dat voor ons aan te rijden was.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

17

Eerst maakte ik voor elke taart zelf MMF. Maar daar ging me iets te veel tijd in zitten. Zeker aangezien ik nu workshops geef. Ik bestel bij de webshop tegenwoordig emmers van 5 kilo Ballina. En rood en zwart bestel ik daar ook kant en klaar. De rest kleur ik zelf. Heb een hoop gekleurde balletjes liggen.

groetjes Vivian

18

Beste Petra,

Hoe werkt dat kleuren in de Kenwood, daar heb ik nog nooit van gehoord? Het lijkt me wel heel handig voor grote hoeveelheden.

Groetjes,

Gosia

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!

19

met de deeghaak kun je heel goed kneden. Wel erbij blijven hoor, want soms kan hij er best moeite mee hebben. Je moet ook echt niet meer als 1 kleur tegelijk doen want anders raakt hij echt oververhit.
Ik vind het ideaal, vooral nu ik last van mijn pols heb (ongelukje gehad vorige week)

Groetjes Petra,