1

Onderwerp: fondant met decoflex

Hoi,

Dacht even een middagje bloemetjes te maken door fondant te stoppen in die mooie magriet van decoflex maar ik krijg het niet voor elkaar.
Had er al wat tragantgom doorheen gedaan maar nog altijd blijft het hele gevalletje aan de mal hangen..AAHHGG !

Ik moet het toch niet eerst laten drogen?
Zo staat het er niet op maar ik kan me vergissen.

Iemand suggesties?

Groetjes
een beginner :-P

2

Re: fondant met decoflex

Beetje maizena of poedersuiker in de vorm.......?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door tom poes (13-08-2007 16:25)

Ik heb het een keer geprobeerd met ballina paste to cover zonder tylose of tragant en dat lukte natuurlijk ook niet :O , maar.... als je het gevulde vormpje een poosje in de diepvries legt, 10 minuten of zo, terwijl je iets anders gaat doen met je taart dan lukt het WEL! Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Dek ik m dan wel af of stop ik m zo in de vriezer?

Groetjes
en alvast bedankt.

Ester

5 Laatst bewerkt door Ini (13-08-2007 19:00)

Hm, vreemd. Ik heb een decoflexvorm (roos), maar dat gaat juist heel makkelijk met fondant... Misschien is het met een roosje makkelijker???
In ieder geval succes en hopelijk lukt het met de tips die je hebt gehad!

Groetjes Ingrid :+

6

Gewoon even zo in de vriezer....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ik smeer het eerst in met een beetje Trex, werkt super!

8

SUPER allemaal !
Dankjewel. Het is me gelukt!
Ik heb gewoon alles uitgeprobeerd om te kijken wat het beste ging
maar jullie doen niet voor elkaar onder !!!

Weer wat geleerd.

Groetjes
Ester

9

En......wat ging nou het beste?????? Laat je ons in onwetendheid zitten?? :( :-D :lol: Maar ik wil het wel graag weten hoor. :lol:

10

Het eventjes invriezen ging prima. Het enige nadeel daarvan is dat ik natuurlijk maar 1 zo'n malletje heb en dat een paar bloemen dan wel even gaan duren.

De poedersuiker deed het ook prima. Maar was nog wel uitkijken met het eruit halen. Hij was eerder uit vorm doordat je nog best moest draaien aan de vorm.

Het invetten van het malletje ging helemaal goed. Daarbij wilde de bloem al los van zichzelf ;)

Maar zoals ik al zei: jullie doen niet voor elkaar onder ! Ik was driemaal geholpen !
Vandaag nog even met een restje uitgeprobeerd nu lijkt de fondant ook nog wat taaier waardoor hij uit zichzelf al beter werkt.

Groetjes
en nogmaals bedankt !
ik heb prachtige bloempjes.

Ester