1

Onderwerp: Doorschijnen biscuit

eind deze maand moet ik een bruidstaart maken en de bekleding moet wit zijn.
Nu heb ik wel eerder taarten gemaakt met lichte bekleding en steeds had ik het probleem dat de biscuit doorschijnt.
Wat kan ik hier nu aan doen?
Mijn ideeen zijn flink botercr

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Doorschijnen biscuit

ik zou twee laagjes bc doen, een heel dun laagje zoals je altijd doet, dat goed hard laten worden in de koelkast of versnelt in de diepvriezer en dan nog een tweede maal dun afsmeren zodat je de biscuit niet meer ziet...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Ik heb al een aantal taarten wit bekleendmaar heb nooit iets van doorschijnen gemerkt. Ik rol altijd flinterdun maar smeer hem (denk ik) wel flink af. De biscuit zie je in ieder geval niet meer als ik afgesmeerd heb.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Ik besmeer mijn kapsels ook  flink met botercreme, dat helpt, want je ziet helemaal niks van de biscuit, alleen maar mooie witte fondant!

Succes, groetjes Ingrid :+

5 Laatst bewerkt door Ini (13-08-2007 12:16)

O, ik was een beetje te snel, zie nu dat je het niet zo ziet zitten met veel botercreme en dus heb je niks aan wat ik hierboven heb gezet!
Sorry, maar toch veel succes!

Misschien afsmeren met witte chocopasta?

Groetjes Ingrid :+

6

Hoi Petra, Ik heb een communietaart gemaakt, die wilde ik ook wit maken en had dan ook witte mmf gebruikt. Ik smeer mijn taart altijd met botercreme af. Dat de biscuit doorscheen viel wel mee, maar waar je ook rekening moet houden is dat botercreme geel is. Als je dan een dunne laag witte fondant gebruikt, wordt dat dus een beetje cremig van kleur. Dus je moet

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

7

Bedankt dames voor alle tips, ik heb er zeker wat aan en het moet zo vast goed komen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Je kan ook met crisco botercreme maken (zie de site van Dutchtdecorator). Die is spierwit.

9

hoi dit wordt mijn eerste bruidstaart...
heb de biscuit in de oven maar die werd een beetje bruin aan de bovenkant.. heb hem zachter gezet.
hoe kan ik dit voorkomen..
nog een vraag; als ik de taart wil gaan decoreren moet ik dan altijd een creme doen voordat ik er marsepein overheen doe?

ireneevy

ik functioneer alleen op suiker...

10

irene evy schreef:

hoi dit wordt mijn eerste bruidstaart...
heb de biscuit in de oven maar die werd een beetje bruin aan de bovenkant.. heb hem zachter gezet.
hoe kan ik dit voorkomen..
nog een vraag; als ik de taart wil gaan decoreren moet ik dan altijd een creme doen voordat ik er marsepein overheen doe?

ireneevy

De creme fungeert als een lijmmiddel tussen cake en bedekking, je kunt ook kiezen voor abricozenjam (verwarmd en gezeefd) deze breng je nog enigzins warm op met een kwastje.

I believe in Sandy Claws