1

Onderwerp: Marsefond figuurtjes bewaren

Ik heb marsefond gemaakt en wil daar figuurtjes/ roosjes van maken. Hoe kan ik deze dan het beste bewaren? Of kan ik ze uberhaupt wel bewaren? En als ik ze bewaar, worden ze dan hard?
Heb ze namelijk pas over 3 weken nodig voor mijn eerste opdrachttaart, maar ga tussendoor op vakantie en het is erg handig als ik terug kom en ik hoef mijn taarten alleen maar in elkaar te zetten i.p.v. alles nog te moeten maken.

Groetjes Ingrid :+

2

Re: Marsefond figuurtjes bewaren

Heel goed luchtdicht verpakken. Dus eigenlijk hetzelfde zoals marsefond in een klomp ook bewaard. Of het nu een figuurtje is of niet, je moet het hetzelfde behandelen. Zodra het "bloot" staat gaat het uitdrogen en wordt het harder. Echt knalhard word marsefond niet zo snel.

3

Oke, dank je! Ga ze toch maar maken als ik de taart ga decoreren. Maak ik wel rolroosjes, die zijn sneller klaar. :D

Groetjes Ingrid :+

4

Als je je figuurtjes voorzichtig in wat huishoudfolie wikkelt en dat geheel dan in een plastic bakje met deksel dan kun je ze zeker een paar weken bewaren zonder dat ze uitdrogen. Ze worden misschien ietsjes harder dan net vers gemaakt, maar nog steeds prima eetbaar!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"