1

Onderwerp: Vraagje over ganache taart

Ik zou graag willen weten als je een ganache taart maakt of de botercreme noodzakelijk is om het biscuit eerst af te smeren, of doen jullie eigenlijk nooit de botercreme bij een ganache taart?

Alvast bedankt voor de hulp. Als het mij lukt om morgen een ganache taart te maken, zet ik hem in de show off hoor!

2

Re: Vraagje over ganache taart

Ik doe er dan nooit botercreme onder, maar ik had begrepen van Kathleen (Belluna) dat het wel kon, als je de taart die ingesmeerd is met botercreme eerst in de koelkast zet.
Maar ganache is voor mij een reden om geen botercreme te hoeven gebruiken.

3

Ik smeer ook altijd eerst even af met botercreme. Even in de koelkast of diepvries en dan de bijna gestolde ganache erover. Evt nog met  een paletmes egaliseren. Maar dat is meestal niet nodig.

4

Bedankt voor jullie reacties dames! Nog een klein vraagje Natalie, je zegt dat je de ganache erover doet en dat je het eigenlijk niet hoeft te egaliseren. Maar bedoel je dan als je de ganache erover heen giet dat het ook helemaal mooi langs de zijkanten gaat? En hoe gieten jullie dan? Vanuit het midden en het dan weg laten vloeien? Of hoe moet ik dat zien?

Alvast bedankt!

5

Ik zet mijn cake op een taartrooster boven een grotere kom en dan giet ik idd de ganache erover zodat ook de zijkanten bedekt worden. Meestal  heb ik hem in 2 keer mooi egaal. Als je hem in de vriezer stopt dan stolt de ganache HEEEEEL snel. Moet je wel mee opletten.

6

Ja, ik doe het ook zoals Nathalie maar gebruik geen botercreme eronder, gebruik ook vaak voor ganachetaarten een ander recept dan de biscuit hoor, "echte" chocotaart willen ze hier dan ;)
Mocht je dingen over ganache en andere vullingen etc willen lezen, ik heb op mijn website een hoop recepten van taart en vullingen geplaatst, misschien iets voor je om te kijken of je nog wat aan je receptenboek kunt toevoegen (daarvoor heb ik ze natuurlijk geplaatst, dat iedereen heb kan gebruiken :-) ). Oja m'n website is: www.tartacadabra.nl  en dan naar Recepten
Sukses met je taart!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Allemaal enorm bedankt! Ik ga zo beginnen met de taart, ben benieuwd of het mij ook zo mooi gaat lukken! Ik zet hem vanavond in de show off en ja, ook als die mislukt, hihi. Lara, ik heb al even een kijkje genomen op jouw mooie site, bedankt voor de tip!