1

Onderwerp: Sugarpaste niet lekker!!

Ik had op de ILOVECAKE beurs heel enthousiast een pak sugarpaste gekocht, want dat was toch wel zulk fantastisch spul en db werkte er ook alleen maar mee enz....
Vandaag heb ik het dan eindelijk geprobeerd...

Het werkte wel lekker hoor, al blijft het wel heel snel aan je handen kleven als je het kneed en het warm wordt.
Het eind resultaat was best mooi geworden, dus ik geef trots mijn visite een stukje taart vanavond....

Niemand vond het lekker! Ik ook niet! Iedereen heeft de bekleding laten liggen en alleen het kapsel opgegeten!:s

Nou weet ik niet zeker of sugar paste ook om te bekleden  is, of alleen om te boetseren, al kreeg ik wel dat idee op de beurs,
maar ik kan het iedereen AFRADEN! :nooo

groetjes Inga

2

Re: Sugarpaste niet lekker!!

de mensen waarvoor ik taart maak zijn ook niet enthousiast over fondant, dus als het mogelijk is vervang ik het door marsepein (ben er zelf ook geen liefhebber van) of chocolade. En als er echt iets is dat alleen met fondant kan of beter gaat met fondant, dan zeg ik gewoon dat ze het mogen laten liggen, dat doe ik zelf ook namelijk.. Het lijkt stom, al dat werk en dan niet eens eetbaar, maar ik ben erover heen denk ik :)

3

inderdaad de suiker valt als een blok op je maag ,daarom doe ik altijd zure vullingen in mijn taart dat haalt de erg  zoete smaak een beetje weg ,en je moet ook niet als te grote stukken snijden. laat ze liever dan twee stukjes nemen.

4

Ik laat zelf ook altijd van alles liggen, dus dan mogen anderen het ook wel.

Smaken verschillen, de een vindt marsepein weer lekkerder en lust geen fondant, de ander lust geen marsepein. Laten liggen wat je niet wilt eten, dat mag.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik gebruik altijd mmf, dat vind tot nu toe iedereen lekker. Dit komt volgens mij door de vanille smaak die er aan zit. Ik had zelf ook zo'n pak bij de I love cake beurs gekocht en ja: het werkt lekkerder, maar ik vind het zelf ook minder lekker smaken. Maar ja, smaken verschillen. Ik ga het denk ik nu voortaan wel gebruiken voor boetseren, maar ik doe er altijd toch ook nog marsepein doorheen. Dan vind (bij ons) iedereen het lekker

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

gelukkig! er zijn er meer van "mijn soort" :P ik vond fondant echt niet te eten ;) maar wel gekocht net voor me vejaardags taart, je moet toch wat he ;)

7

smaken verschillen idd enorm... bij ons vinden ze marsepein niet te eten. ik heb fondant zelf gemaakt er citroenzuur en een vanillesmaakje doorheen gekneed en dat vonden ze toen wel lekker. de citroenzuur maakt het minder zoet en het krijgt wel een lekkere vanille smaak. die mmf ga ik toch maar es proberen heel veel geven aan die toch wel lekker te vinden dus mischien is tie wel gewoon lekker.

groetjes samira
mijn taartjes

8

Nu ben ik een beetje in de war Iedereen heeft het nu namelijk over fondant, maar ik over sugar paste.... Dit is toch niet het zelfde? :S
De Fondant die ik heb geproeft, van de webshop, wqas ook zeker niet mijn favoriet, maar nog steeds lekkerder dan deze sugarpaste...

groetjes Inga

9

sugarpaste wordt eigenlijk gebruikt om bloemen enzo te maken niet om een taart helemaal mee te bekleden!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

10 Laatst bewerkt door *Inga-R* (10-08-2007 20:46)

Dan zit daar dus mijn fout.
Ik had op de beurs namelijk begrepen dat dat wel kon, dat Debby Brown dat zo ook deed, dat deed planet cake me in iedergeval geloven...

En ondertussen eet mijn man keurig elke avond een stukje van de taart... Hij offert zich op omdat hij t zo sneu voor mij vond!

groetjes Inga

11

Ja, klopt; dat zeiden ze inderdaad! :Y
Wat ik vaak doe is fondant mixen met marsepein. De fondant scheurt dan niet (zo snel) en de marsepein heeft geen overheersende, sterke marsepeinsmaak meer. ;)

Enne, wat heb jij toch een lieve man! :D ;)

12

Dat deed ik ook elke keer en dat doe ik de volgende keer weer!
Dat is tot nog toe eigenlijk altijd wel bij de meesten in de smaak gevallen!

groetjes Inga

13

Hoi Inga,

Volgens mij is het wel gewoon fondant hoor, sugarpaste betekent suikerpasta en dat is weer het zelfde als uitrolbare fondant. Alleen zijn er gewoon heel veel soorten.

Waar bloemen van gemaakt worden heet juist weer anders, flower paste of gum paste. Dan is er ook nog een "tussen variant", dus tussen gum/flower paste en fondant en dat heet weer mexican paste. Het is wel heel verwarrend zo h

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

14 Laatst bewerkt door nnicole1234 (10-08-2007 21:35)

Welk merk stond er op je sugar paste ?
Op die van Pettinice (die op de beurs werd verkocht) staat volgens mij ook Sugar paste op.

Die is dus wel om te bekleden en kun je met tylose ook goed gebruiken om mee te boetseren.

Als je de Ballina probeert dan smaakt die heel anders (twee smaakvarianten) en is veel zachter dan de Pettinice.
De Regal Ice blijft ook langer zacht vind ik maar ruikt als ie net uit de verpakking komt soms wat zurig (doet niks af aan de smaak en verdwijnt na gebruik)

Ik ben zelf ook fan van Marsepein enventueel gemengd met wat Pettinice voor de stevigheid en om de marsepeinsmaak wat af te zwakken voor mensen die dat minder lekker vinden.
En zoals al eerder gezegd...kleine stukje snijden, dan vinden mensen het meestal wel lekker. Als het stuk te groot is dan valt het op de maag en blijft er een akelig gevoel over na het eten van de taart.

15

Ik vind fondant ook afschuwelijk, je proeft gewoon niets meer van de taart. Dus dat ga ik nooit meer gebruiken. Dun laagje marsepein en wel wat suikerbloempjes of zo, maar geen laagje meer. yikes.