1

Onderwerp: welke vullingen hoeven niet in de koelkast?

Hoi Allemaal,

Ik moet zaterdag een stapeltaart afleveren. Het worden 3 etages en ik wilde ze met verschillende vullingen maken.
Het liefst begin ik vanavond (vrijdag) al met vullen en bekleden met marsepein en fondant zodat ik morgen alleen hoef te decoreren.  In de koelkast is dan geen optie door het zweten van de taart en ik denk dat ik niet eens ruimte heb voor een stapeltaart in mijn koelkast.
Heeft iemand ideeen voor vullingen (naast botercreme en jam)? Ik wil sowieso BBR doen misschien met verse aardbeien maar weet dus niet of dat goed blijft ...
HELUP!!!!!!!!!

Liefs Wendy

2

Re: welke vullingen hoeven niet in de koelkast?

oeps het is niet zaterdag maar zondag afleveren!!

3

ik zou echt geen risico nemen met bbr, het kan wel langer uit de koelkast dan room, maar toch niet zo lang. en 't is zomer, het gaat toch 20 graden worden buiten dus een koel plekje zoeken zal niet gaan vrees ik.
en als de taart voor zondag is, maar je gaat hem vanavond al vullen, dan is de vulling al 2 dagen oud tegen dat je de taart opeet, dus kan je alleen maar boterroom en jam gebruiken vind ik persoonlijk.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Een laagje gesmolten chocolade. Hoeft ook niet in de koelkast.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Je kan je botercreme toch smaakjes geven. Hazelnootpasta erdoor, rum, citroen of amandel essence. Geraspte fudge, chocolade hagel etc. Heb je toch andere smaken iedere laag!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Hoi Wendy,

Ik had voor vorige week zaterdag ook een stapeltaart van Winnie the Pooh gemaakt voor mijn nichtje die 1 werd. Foto moet ik nog plaatsen in de show-off.
Ik had een stapeltaart die bestond uit 3 lagen, 25-20-15. Ik ben op donderdag begonnen met de taart, ik heb toen de onderste taart gevuld met zwiterse room en bekleed met fondant en in de koeling geplaatst. Vrijdag heb ik de 2e taart gevuld met zelfgemaakt chocolademousse (gesmolten chocolade geklopt in slagroom) en deze heb ik vervolgens ook in de koelkast opgeborgen. Het 3e taartje heb ik gevuld met vanille botercreme en deze heb ik gewoon buiten laten staan want ik had toch geen plek meer in de koelkast. Zaterdagochtend heb ik alle taarten gedecoreerd en nog een klein meptaartje gemaakt en om 14.00 uur heb ik de taarten bij mijn nichtje gestapeld.
Veel succes!

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl

7

Nou iedereen bedankt voor de adviezen. Ik ben toch maar niet vanavond aan de taart begonnen. Ik ga morgen maar beginnen en dan zie ik wel hoelaat ik klaar ben. Ik laat het resultaat wel in de taartenparade zien.... als het toonbaar is tenminste!

groetjes,
Wendy