Onderwerp: Stapeltaart voor Jordan
Deze is van vorige week donderdag maar had even de fotos nog niet (ons fototoestel ging die dag stuk
:-().
Graag een taart met veel bloemetjes, hartjes en vlinders was de vraag van de moeder van Jordan, en met veel roze en echt meisjesachtig! Nou, als echte roze-fan
, was ik helemaal in m'n nopjes, en dit is hem geworden! Had al een hoop inspiratie opgedaan van anderen
en dat en een beetje van mij
samengevoegd tot deze taart. De regenboog vlinders zijn trouwens bedacht door Julio (jaaaa daar heb je wat aan zo'n man :-D). Verder heb ik heel veel beestjes erop gedaan, er kwamen wel 22 kindjes en die willen natuurlijk allemaal een beestje!
:-D
De onderste taart is 28 cm, en gevuld met choco/hazelnootcreme en viervruchtenjam. De bovenste taart is 20 cm en gevuld met een laag lemon curd (geen jam op verzoek) en een laag creme au beurre met mandarijntjes (die blije, weet je wel
).
Was alleen een drama met bekleden die bovenste, de marsefond smolt al na een uur, alles eraf gehaald en vergeten met stevige botercreme af te smeren
, nieuwe erop, die smolt niet maar zakte behoorlijk uit, aaaarghhhh 
Gelukkig ging de onderste taart wel goed en werd wel mooi strak (ja die had ik ook wel ingesmeerd met stevige botercreme... zucht...) maar zo leer je weer wat voor de volgende keer h
Ook gerepareerd topic, hier komen de fotos: