1

Onderwerp: misschien domme vraag.....

Maar jullie hebben het allemaal over lekker vullingen zoals aardbeien/chocolademousse, citroenkwark etc... Kan je die kant en klaar kopen van mona bijv. en dan zo tussen je taarten smeren? Is dat niet heel nat?
Tot nu toe heb ik nog niet veel geexperimenteerd met vulling. Altijd botercreme mix (soms met Nutella) en Jam in verschillende smaken. Ik wil dit weekend een stapeltaart met 3 verdiepingen maken dus drie taarten met verschillende vullingen. Ik heb banketbakkersroom mix gekocht dus die wil ik sowieso uitproberen...maar verder heb ik nog geen idee.... misschien kunnen jullie mij adviseren?
Groetjes Wendy

Re: misschien domme vraag.....

Domme vragen kennen we niet,  gewoon vragen . Het forum is er toch voor.

Maar gooi het is over een andere boeg   probeer is "echte" banketbakkersroom te maken.

Dus met melk,vanillestokje, suiker, eierdooiers,bloem en maizaina + een beetje geduld en een  beetje liefde !

Dus geen pakje( maar je mag het natuurlijk zelf beslissen)   :D

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

3

Als je eerst een dijkje spuit van botercreme dan kun je kant en klare bavarois, chocolademousse e.d. prima gebruiken hoor! Als het maar niet zo dun is dat je taart het helemaal opzuigt dan is dat helemaal geen probleem!
Banketbakkersroom is dus ook een prima vulling, evt. nog met wat stukjes (blik)fruit, manderijntjes, klein gesneden peren of perziken, cocktailfruit, aardbeien e.d. erdoor heen of er bovenop leggen...
Die taart wordt :P :P :P !!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

ik heb even in je album gekeken en zag geen stapeltaart, mijn advies, stapelen is voor jouw (vermedt ik :cool: ) een nieuwe techniek, maak het jezelf dan niet te moeilijk en gebruik misschien hiervoor vullingen die je kent ....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Het wordt idd mijn eerste stapeltaart dus heel spannend. Belluna heeft ook gelijk om het dan niet te moeilijk te maken maar 3 taarten met de zelfde vulling is wel een beetje saai. Als ik verse vruchten bij de banketbakkersroom doe hoe lang van te voren kan ik de taart vullen en bekleden. Zondag middag moet het klaar zijn maar ik wilde vrijdag avond al beginnen met vullen en bekleden met marsepein.
In iedergeval bedankt voor alle info tot nu toe.
Groeten Wendy